این مواد علاوه بر غذای اصلی به مقدار زیاد مصرف شوند، چون پر انرژی و چاق كننده هستند، موجب افزایش وزن و اختلالات ناشی از آن می‌شوند.

سلامت نیوز: مصرف مواد غذایی فاقد ارزش تغذیه‌ای موجب می‌شود كه نیازهای تغذیه‌ای شخص برآورده نشود و در نتیجه سوء‌تغذیه ایجاد شود.

دكتر ابوالقاسم جزایری، مشاور تغذیه‌ای معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اگر موادی مانند چیپس، نوشابه‌های گازدار، انواع شكلات، آبنبات و غیره به میزان زیاد مصرف یا نزدیك به وعده‌های اصلی خورده شود جلوی اشتها را برای صرف غذا در مواقع صبحانه، ناهار و شام می‌گیرد و موجب برآورده نشدن نیازهای تغذیه‌ای و در نتیجه سوء‌تغذیه می‌شود.

وی افزود: مواد فاقد ارزش تغذیه‌ای، نمی‌توانند احتیاجات تغذیه‌ای را تأمین كنند و چنانچه جانشین غذای اصلی شوند، موجب كمبودهای تغذیه‌ای شده و به سلامت انسان لطمه می‌زند.

به گفته دكتر جزایری، اگر این مواد علاوه بر غذای اصلی به مقدار زیاد مصرف شوند، چون پر انرژی و چاق كننده هستند، موجب افزایش وزن و اختلالات ناشی از آن می‌شوند.

وی تصریح كرد: بسیاری از تنقلات یا مواد غذایی كه به طور آماده در بازار به فروش می‌رسند به علت نحوه آماده‌سازی، طبخ و نگهداری، ارزش تغذیه‌ای خود را به میزان زیادی از دست می‌دهند كه اگر در مصرف آنها افراط شود، برای سلامت انسان مضر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha