در ایران همچون سایر كشورهای دنیا كلینیك ناتوانی (REHAB) ویژه بیماران قلبی وجود دارد كه در آنجا مشاوران تغذیه، روانشناس، فیزیوتراپ و.... حضور دارند و مجموعه‌ای از مطالب و جزوات آموزشی را ارائه می‌كنند.

پیاده روی، شنا و کوهپیمایی بهترین ورزش بعد از درمان آنژیوپلاستی است
سلامت نیوز: سرپرستار بخش جراحی قلب مركز شهید رجایی گفت: مبتلایان به عارضه گرفتگی عروق كرونر كه آنژیوپلاستی یا استنت‌گذاری شده‌اند باید خدمات بازتوانی در كلینیك را جدی بگیرند و بهترین  ورزش برای آنان پیاده روی، شنا و کوهنوردی است.
    پیاده روی، شنا و کوهپیمایی بهترین ورزش بعد از درمان آنژیوپلاستی است

علی انصاری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پرستاری كشور اظهار كرد: در ایران همچون سایر كشورهای دنیا كلینیك ناتوانی (REHAB) ویژه بیماران قلبی وجود دارد كه در آنجا مشاوران تغذیه، روانشناس، فیزیوتراپ و.... حضور دارند و مجموعه‌ای از مطالب و جزوات آموزشی را ارائه می‌كنند.

وی ادامه داد: این تیم برای افراد درمان شده به شیوه با بالن جدول فعالیت مجازی را ترسیم می‌كنند سپس ضربان قلب و فشارخون فرد ب رروی دستگاه تست ورزش مانتیور می‌شود.

سرپرستار بخش جراحی قلب مركز شهید رجایی افزود: نتایج بررسی‌ها نشان داده است افرادی كه همواره از برنامه REHAB استفاده می‌كنند در شرایط بهتری به لحاظ توانایی قلب و روحیه قرار دارند و با مشاوره هم سطح چربی و قند خون در حد متعادلی نگه‌داشته می شود.

انصاری‌فر با بیان اینكه فرد پس از آنژیوپلاستی به مدت یك‌ساعت در C.C.U مراقبت می‌شود، گفت: بیمار پس از دریافت یكسری دستورات دارویی، كنترل پرفیوژنبافتی و ضربان قلب به همراه فشارخون و دریافت آسپیرین و حتی در صورت لزوم استاتین‌ها برای كاهش میزان چربی خون مرخص می‌شود.

وی با تاكید بر ضرورت انجام فعالیت‌های ورزشی مجاز برای بیماران آنژیوپلاستی افزود: بهترین و كم‌هزینه‌ترین ورزش برای این دسته از بیماران پیاده‌روی و راه رفتن در استخر كم‌عمق، شنا، والیبال و كوهپیمایی است.

سرپرستار بخش جراحی قلب مركز شهید رجایی با توصیه به افراد مبنی بر مثبت اندیشی و دوری از هرگونه اضطراب و تنش یادآور شد: در موارد ترس، خشم و اضطراب هورمون آدرنالین از غدد فوق كلیوی ترشح و افزایش ضربان قلب و فشارخون را سبب می‌شود این افزایش در موارد ترس سودمند و در عصبانیت و خشم به سیستم فلب و عروق آسیب می‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha