اجرای پرداخت اضافه کار به پرستاران باید در تمام بخش های دولتی، خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح همزمان و به صورت یکسان اجرایی شود.

ابلاغ آیین نامه پرداخت اضافه کار پرستاران منتظر تأیید وزیر دفاع است
سلامت نیوز: سرگروه بهداشت مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: برای ابلاغ دستورالعمل و آیین نامه پرداخت اضافه کار پرستاران منتظر تأیید وزیر دفاع و پشتیبانی هستیم زیرا پرداخت اضافه کار پرستاران شامل پرستاران شاغل در نیروهای مسلح نیز می شود.
    ابلاغ آیین نامه پرداخت اضافه کار پرستاران منتظر تأیید وزیر دفاع است

عباس میر عابدینی در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری افزود: آخرین پیگیری های ما حاکی از این است که هنوز آیین نامه مرتبط با پرداخت اضافه کار به پرستاران به امضای وزیر دفاع نرسیده است زیرا برای اجرای این دستورالعمل در بخش نیروهای مسلح نیازمند تأیید وزارت دفاع و پشتیبانی هستیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار نظام پرستاری درباره مبلغ تخصص یافته برای پرداخت اضافه کار به پرستاران گفت:  اعتباری که برای پرداخت اضافه کار به پرستاران در نظر گرفته شده را نمی توانیم اعلام کنیم.

سر گروه بهداشت مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت تأکید کرد: اجرای پرداخت اضافه کار به پرستاران باید در تمام بخش های دولتی، خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح همزمان و به صورت یکسان اجرایی شود. بنابراین باید همه بخش ها روی آیین نامه ای که پرداخت ها بر اساس آن صورت می گیرد به اشتراک نظر برسند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه جداگانه ای برای پرداخت اضافه کار به پرستاران در نظر گرفته شده یا در قالب بودجه دانشگاه ها پرداخت می شود، گفت: فعلاً در قالب بودجه دانشگاه ها منظور شده که بر این اساس سقف بودجه دانشگاه ها برای پرداخت اضافه کار به پرستاران چند درصد افزایش یافته است. اما هنوز آیین نامه اجرایی آن ابلاغ نشده است.

میرعابدینی افزود: ما به التفاوت اضافه کار به احتمال زیاد از مهر امسال در نظر گرفته و پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار نظام پرستاری، این اظهارات در حالی است که پیش از این، حسین مبارکی، مدیر كل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات و گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری اعلام کرده بود 68 میلیارد تومان برای پرداخت ما به التفاوت اضافه کار پرستاران و کادر درمانی در شش ماهه دوم امسال تخصیص داده شده است.

اما بعد از آن حسن امامی رضوی،معاون درمان وزارت بهداشت 24 آبان اعلام کرد، 40 میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص یافت كه این مبلغ برای توزیع به دانشگاه‌های علوم پزشكی ابلاغ شده است و اكنون باید در فیش حقوقی پرستاران لحاظ شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha