مربی داوطلب جمعیت هلال‌احمر گفت: توری سوخته شده روشنایی‌ها حاوی مواد رادیو اكتیو است و نباید بدون دستكش این توری‌ها را تعویض كرد.

به گزارش سلامت نیوز كبری كوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به نكات ایمنی در خصوص سیلندر گاز مایع و و پیك‌نیك اظهار داشت: هرگز سیلندر را نباید به ‌طور افقی قرار داد و سیلندر نیز نباید در زیرپله‌ها، نزدیك درهای خروجی، زیرزمین یا محل عبور و مرور قرار داده شود و تا حد امكان سیلندر را در بیرون ساختمان باید قرار داده شود.

وی افزود: در زمان جابه‌جایی سیلندر از رگلاتور «شیر تنظیم فشار» كه روی شیر اصلی سیلندر نصب شده است باید به عنوان دستگیره استفاده نشود.

این كارشناس امدادی هلال‌احمر تصریح كرد: در زمان تعویض سیلندرها دقت شود تا اتصالات خوب محكم باشند و اگر بوی گاز احساس شد با كف صابون محل نشت را پیدا كرده و برای برطرف كردن نشت اقدام شود.

كوهستانی با بیان اینكه هرگز سیلندر گاز را بر روی زمین به صورت غلتان حركت داده نشود زیرا هر لحظه امكان تولید جرقه و انفجار سیلندر وجود خواهد داشت، گفت: سیلندر در معرض تابش نور خورشید قرار داده نشود و اگر در ساختمان سیلندر قرار داده می‌شود حتماً سایبان مناسب برای آن تهیه شود.

وی با اشاره به اینكه مراجعه به مراكز غیر مجار شارژ و پر كردن سلیندرهای پیك‌نیك بسیار خطرناك و فاجعه ‌آفرین است، اظهار داشت: به هیچ عنوان از سیلندرهای گاز و شیلنگ برای رفع گرفتگی فاضلاب ساختمان استفاده نشود زیرا تراكم گازهای حاصله انفجار ساختمان و تخریب به دنبال دارد.

كوهستانی افزود: قبل از روشن كردن وسایل گاز سوز همیشه افراد مطمئن شوند شعله‌ پخش‌كن یا روشنایی پیك‌نیك روی آن محكم باشد و در نهایت پس از هر شارژ سیلندر پیك‌نیك نسبت به تعویض واشر آن اقدام شود.

این كارشناس امدادی هلال‌احمر خاطرنشان كرد: توری سوخته شده روشنایی‌ها حاوی مواد رادیواكتیو هستند كه در این راستا نباید هرگز بدون دستكش این توری‌ها را تعویض كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha