چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 21448

قبلا گفته می‌شد هویج برای بینایی انسان مفید است، اما اکنون پزشکان اعلام کردند علاوه بر بینایی هویج می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان محافظت کند.

به گزارش سلامت نیوز سبزیجاتی مانند چغندر، کدو تنبل، نارنج و هویج دارای مقادیر زیادی کارتنوید هستند که به اعتقاد دانشمندان می‌تواند به مبارزه با سرطان بپردازد.
این آنتی‌اکسیدان‌ها هم‌چنین در سبزیجاتی که به رنگ سبز تیره هستند مانند کلم بروکلی، لوبیای سبز و مانند آن وجود دارد و می‌تواند به خوبی به مبارزه با سرطان بپردازد.
محققان متوجه شدند این سبزیجات هم‌چنین دارای آلفا کاروتن هستند که دارای مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و خطر مرگ را در طول یک دوره 14 ساله کاهش می‌دهند. بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی و سرطان می‌توانند به دی‌ان‌ای و پروتئین‌های بدن آسیب برسانند.
دکتر چائویانگ لی و همکارانش از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آتلانتا در آمریکا مطالعه‌ای را روی 15 هزار و 318 نفر که بالای 20 سال سن داشتند انجام دادند. این تحقیقات نشان داد مقادیر زیاد آلفا کاروتن خطر مرگ را بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان کاهش می‌دهد.
دکتر لی در این باره گفت: ما با مطالعه بین رابطه بین مصرف میوه و سبزیجات و خطر ابتلا به سرطان ریه متوجه شدیم، مصرف هویج‌های زرد و نارنجی رنگ، کدو تنبل و چغندر، اسفناج، کاهو و مانند آن می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
خوردن میوه و سبزیجات بیش‌تر هم‌چنین می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های مزمن پیشگیری کند و شدت آن‌ها را کم‌تر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha