چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 21449

نظرسنجی‌ها نشان داد تعداد افراد چاق با چنان سرعتی در حال افزایش است که امروزه نزدیک به یک چهارم زنان زمانی که خود را با دیگران مقایسه می‌کنند معتقدند دچار اضافه وزن نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین در یک نظرسنجی از بیش از 2 هزار زن در مورد وزن، رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مانند آن پرسیده شد مشخص شد بسیاری از زنان از اضافه وزن خود اطلاع ندارند و فکر می‌کنند دارای وزن طبیعی هستند.
دکتر مهبوبور رحمان از دانشگاه تگزاس در این باره گفت: هم زمان با افزایش تعداد افراد چاق در جهان، بسیاری از زنان دچار اضافه وزن تصور می‌کنند دارای قد و وزن متناسب هستند و تلاشی برای سوزاندن چربی‌های اضافه خود نمی‌کنند.
البته زنانی که دارای وزن طبیعی هستند نیز مشکلاتی دارند. برای مثال بسیاری از آن‌ها با این تصور که چاق هستند وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند، بسیاری از مواد مغذی را در رژیم غذایی خود قرار نمی‌دهند.
پروفسور آبی برنسون در این باره گفت: این مطالعات نشان می‌دهد تصور نادرست در مورد شکل و وزن بدن می‌تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.
به دلیل آن‌که این افراد کم‌تر به وضعیت سلامت خود توجه می‌کنند ممکن است بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان‌ها قرار بگیرند.
توجه به این نکته خصوصا برای زنانی که در سنین باروری به سر می‌برند اهمیت دارد، چرا که این زنان معمولا بعد از طی کردن دوره بارداری خود دچار اضافه وزن می‌شوند و بعد از تولد فرزند تلاشی برای کاهش وزن اضافه خود نمی‌کنند. این موضوع ممکن است خطرات زیادی برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha