چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 21450

ضمانت می دهم هیچ خرید و فروش خون در ایران وجود ندارد. ایران در بین کشورهایی که تامین خون را از مردم به عهده سازمانهای داخلی خود گذاشته اند دارای رتبه بسیار بالایی است، زیرا این میزان در کشور برای هر 1000 نفر هموطن، 25 نفر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انتقال خون ایران  اعلام کرد: ضمانت می دهم هیچ خرید و فروش خون در ایران وجود ندارد. مبلغی اگر در برخی از شرکتها پرداخت می شود برای ایاب و  ذهاب اهدا کنندگتان پلاسما است که می توانند آن را دریافت کنند و یا نکنند.

وی در این باره می افزاید: با تهیه خمیر پلاسمای خون  در داخل کشور، قدم دیگری برای به دست آوردن استانداردهای لازم برای تهیه پلاسمای مورد نیاز کشور برداشته می شود و بعد از این باید منتظر ماند تا معاونت محترم غذا  و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی تهیه و تولید پلاسمای فراوری شده و قابل استفاده در داخل، گام اصلی را برای این موضوع بردارد و از این به بعد میزان تولید پلاسمای داخلی ما تکافوی کلیه نیازهای داخلی را بدهد.

بنا به اظهارات دکتر محسن منشدی، ایران در بین کشورهایی که تامین خون را از مردم به عهده سازمانهای داخلی خود گذاشته اند دارای رتبه بسیار بالایی است، زیرا این میزان در کشور برای هر 1000 نفر هموطن، 25 نفر است.

گفتنی است در برخی از کشورهای همجوار که ما این میزان، از هر 1000 نفر، تنها 11 نفر، اهدا خون دارند. به همین دلیل تاکنون مشکلی از بابت دریافت و اهداء خون مصرف کنندگان تاکنون در کشور وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارهای سازمان انتقال خون، ورای وظایف سازمانی این تشکل است، از راه اندازی مرکز سلولهای بنیادین و بانک بند ناف نام می برد و می گوید: ما در زمینه انتقال خون از برخی کشورهای اروپایی هم جلوتر هستیم و با استانداردهای کشورهایی مانند فرانسه، قابل مقایسه هستیم. گاهی گلایه مندیم چرا از لحاظ بین المللی این قدر مورد توجه هستیم و در برخی از مسایل داخلی، مورد سئوال قرار می گیریم.

وی درباره تعامل رسانه ها با این سازمان گفت: ما نمی توانیم با رسانه ها بجنگیم و نمی خواهیم از در قهر وارد شویم. داشتیم رسانه ای محکوم شده در پی شکایت ما در دادگاه و ما سعی می کنیم سوءتفاهمهای موجود را رفع کنیم و بحثهای حقوقی را ختم به خیر کنیم. امیدواریم اشتباهات گذشته که در برخی روزنامه ها پیش آمده و بسیار برای اهدا کنندگان و وضعیت معنوی آنها گران تمام شد، دیگر تکرار نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha