رییس انجمن روان پزشکان ایران با اشاره به وجود هزار و 400 روان پزشک در ایران گفت : زمانی که ده هزار روان پزشک در ایران داشته باشیم شمار روان پزشکان نسبت به جمعیت این کشور به سطح لازم نزدیک می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا دکتر " سید احمد جلیلی" در حاشیه بیست و هفتیمن همایش سالیانه و دهمین همایش پیاپی انجمن علمی روان پزشکان ایران در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر هزار 400 روانپزشک در ایران داریم درحالی که شمار آنها 10 سال پیش 250 نفر بوده است.
جلیلی با اشاره به این که وجود هزار و 400 روانپزشک در ایران نسبت به جمعیت این کشور کافی نیست خاطر نشان کرد: دانشگاه های کشور در حال تربیت روان پزشک هستند و در این زمینه جای نگرانی نیست.
وی در مقایسه تعداد روان پزشکان ایران با تعداد این پزشکان در کشورهای منطقه گفت: این شمار قابل قبول است به طوری که در پاکستان فقط 250 روان پزشک ، در مصر شمار برابر با ایران و در ترکیه تعداد روانپزشکان بیشتر و حدود 2500 نفر است.
رییس انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به شمار ناکافی روانپزشکان در مقایسه با جمعیت ایران تاکید کرد: این مسئله در حال حاضر موضوع نگرانی ما نیست زیرا سعی کرده ایم در سال های گذشته با گذاشتن دوره های بازآموزی برای پزشکان عمومی و سایر تخصص های روان پزشکی این کمبود را جبران کنیم.
جلیلی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماران روان پزشکی در اولین مراجعه خود به پزشک عمومی مراجعه می کنند و پزشک عمومی می تواند موارد خفیف بیماری را درمان کند و موارد سخت تر را به روان پزشک ارجاع دهد.
وی با اشاره به این که در بیشتر کشورهای جهان شمار روانپزشکان نسبت به جمعیت کشور کافی نیست افزود: حداقل 25 درصد جامعه در تمام سطح جهان به نوعی اختلالات روانی دارند.
بیست و هفتیمن همایش سالیانه و دهمین همایش پیاپی انجمن علمی روان پزشکان ایران صبح سه شنبه در سالن همایش های بیمارستان میلاد افتتاح شد این همایش تا روز جمعه 5 آذر ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha