چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 21452

استاد دانشگاه سنت جرج لندن گفت: 450 میلیون نفر در جهان اختلال روانی دارند ، 121 میلیون نفر در جهان از افسردگی رنج می برند و پیش بینی می شود که تا سال 2020 نسبت این بیماری ها در جهان 15 درصد افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا پرفسور "حمید قدس" که ریاست بورد بین المللی کنترل مواد مخدر را نیز بر عهده دارد در جریان سخنرانی خود در مراسم اقتتاحیه بیست و هفتیمن همایش سالیانه و دهمین همایش پیاپی انجمن علمی روان پزشکان ایران که صبح روز سه شنبه در سالن همایش های بیمارستان میلاد شروع به کار کرد افزود: از هر چهار خانواده یک نفر در طول عمر خود به بیماری روانی مبتلا می شود که این موضوع بسیار نگران کننده است.
قدس با اشاره به شیوع فراوان بیماری های روانی در جهان گفت: ابتلا به بیماری های روانی هزینه گزافی را برای جامعه و خانواده ها متحمل می شود که دلیل عمده آْن ناتوانی کار کردن خوب بیمار است.
مدیر مرکز سیاست گذاری بین المللی مواد در بیمارستان سنت جرج لندن خاطر نشان کرد: امروز 41 درصد کشورهای جهان فاقد سیاست درمان سلامت روانی هستند اما ایران از چنین سیاستی برای درمان سلامت روانی برخوردار است.
قدس با اشاره به این که 25 درصد کشورها فاقد داروهای روان درمان هستند و 40 درصد از امکانات درمانی در سطح مراقبت های اولیه درمانی برخوردار نیستند، گفت: در نیمی از کشورهای جهان برای یک میلیون نفر جمعیت یک روان پزشک وجود ندارد این درحالی است که در دانمارک برای هر ده هزار نفر و در انگلیس برای هر 25 هزار نفر یک روان پزشک وجود دارد.
رییس بورد مشاوره ای سلامت بین المللی در انگلیس افزود: 28 درصد کشورها فاقد بودجه اختصاصی برای بهداشت روانی هستند و 36 درصد کشورهایی که بودجه ای به این حوزه اختصاص داده اند تنها یک درصد بودجه بهداشت آنها به بهداشت روان اختصاص می یابد.
پرفسور حمید قدس در سال 1317 متولد شد و پس از خاتمه تحصیلات پزشکی در ایران برای گذراندن دوره تخصصی به انگلستان رفت و از آن هنگام تا کنون در مقام های کلیدی اجرایی و آموزشی در مراکز معتبر جهان فعالیت داشته است.
پرفسور قدس در طول مدت فعالیت آموزشی، علمی و پژوهشی خود متجاوز از 350 مقاله و کتاب به رشته تحریردرآورده است و در سال 2004 جایزه مقالات پسیکوفاماکولوژیک مجله روان پزشکی بریتانیا را به خود اختصاص داد.
بیست و هفتیمن همایش سالیانه و دهمین همایش پیاپی انجمن علمی روان پزشکان ایران صبح سه شنبه در سالن همایش های بیمارستان میلاد افتتاح شد این همایش تا روز جمعه 5 آذر ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha