سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 214522

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان، علت ۷۰ درصد آلودگی دریای خزر را ورود فاضلاب های صنعتی و خانگی دانست.

نقش ۷۰ درصدی فاضلاب‌ها در آلودگی دریای خزر

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان گیلان، علت ۷۰ درصد آلودگی دریای خزر را ورود فاضلاب های صنعتی و خانگی دانست.

به گزارش سلامت نیوز، ولی داداشی در گفت و گو با خانه ملت، با هشدار نسبت به آلودگی دریای خزر بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای کنترل آلودگی این دریا تاکید کرد و گفت: متاسفانه فاضلاب صنعتی و خانگی استان های شمالی پس از ورود به رودخانه ها به دریای خزر می ریزد و این موضوع آسیب جدی را متوجه محیط زیست دریا کرده است.

ورود فاضلاب های خانگی و صنعتی به دریای خزر تهدیدی جدی برای انقراض نسل آبزیان محسوب می شود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ورود فاضلاب های خانگی و صنعتی به دریای خزر تهدیدی جدی برای انقراض نسل آبزیان محسوب می شود، گفت: یکی از اقدامات پیشگیرانه برای بهبود وضعیت زیست محیطی دریای خزر سیستماتیک و مکانیزه کردن دفع فاضلاب است.

آلودگی نفتی دریای خزر از سوی کشورهای همسایه صورت می گیرد

وی با بیان اینکه آلودگی نفتی دریای خزر از سوی کشورهای همسایه صورت می گیرد، ادامه داد: کشورهای حوزه دریا نیز با اکتشاف نفت به نوعی به محیط زیست دریا آسیب می زنند از این رو لازم است وزارت امور خارجه با دیپلماسی قوی این موضوع را پیگیری کند؛ از آنجایی که کشورهای همسایه روابط مناسبی با ما دارند بنابراین اگر دولت پیگیر این مساله باشد مشکل آلودگی نفتی به درستی حل و فصل می شود.

فاضلاب استان های شمالی باید شبکه گذاری شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه فاضلاب استان های شمالی باید شبکه گذاری شود، گفت: متاسفانه دولت همتی برای این موضوع نشان نداده و اقدام پیشگیرانه ای را در دستور کار قرار نداده این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست گزارش های مختلفی را در اختیار هیات دولت، مجلس و تمامی رسانه ها قرار داده است.

سیستم فاضلاب تمامی شهرهای استان گیلان تکمیل نشده است

داداشی با بیان اینکه سیستم فاضلاب تمامی شهرهای استان گیلان تکمیل نشده است، گفت: سیستم فاضلاب آستارا دچار مشکل است و دولت توجهی به این موضوع ندارد در حالی که 70 درصد آلودگی دریای خزر به علت ورود فاضلاب های خانگی و صنعتی است.

سواحل دریای خزر مملو از فاضلاب است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سواحل و کناره های دریای خزر مملو از فاضلاب است، تصریح کرد: علاوه بر معضل ورود فاضلاب به دریا با انباشت و دپوی زباله در سواحل دریای خزر نیز مواجه هستیم که شیرابه های حاصل از این زباله ها به دریای خزر وارد می شود.

زباله های شهرستان آستارا هر دقیقه 12لیتر شیرابه تولید می کنند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان، با یادآوری اینکه زباله های شهرستان آستارا هر دقیقه 12لیتر شیرابه تولید می کنند و محل پسماند نزدیک به دریا است، افزود: البته این میزان زمانی تولید می شود که هوا صاف است و در مواقع بارش نزولات جوی میزان شیرابه ها بیشتر شده و سواحل را آلوده می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha