سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 214547

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر این که روزه داری درماه مبارک رمضان سلامتی روزه داران را به مخاطره نمی اندازد، خاطر نشان کرد: یک تا دو ساعت پس از صرف افطار، بهترین زمان برای اهدای خون است.

بهترین زمان اهدای خون برای روزه داران

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر این که روزه داری درماه مبارک رمضان سلامتی روزه داران را به مخاطره نمی اندازد، خاطر نشان کرد: یک تا دو ساعت پس از صرف افطار، بهترین زمان برای اهدای خون است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر بشیر حاجی بیگی در گفتگو با سلامت آنلاین ضمن اشاره به این نکته که ترس برخی مردم از اهدای خون در ماه مبارک رمضان، مبنای علمی ندارد، افزود: بهتر است از یک اهدا کننده خون بپرسید که پس از اهدای خون در ماه مبارک رمضان، چه حس و حالی دارد. اهدای خون در این ماه عزیز نه تنها مشکلی ایجاد نمی کند، بلکه باعث ایجاد نشاط معنوی در روح و جسم اهدا کنندگان خون نیز می شود.

وی ادامه داد: با این که ذخایر خونی مطلوبی در اختیار داریم، اما حجم نیازمندی بیماران به خون و فرآورده های خونی مشخص نیست و هر چه میزان خون های دریافتی بیشتر باشد، مشکلی در روند درمان بیماران نیازمند به تزریق خون ایجاد نخواهد شد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان این که روزه داری، گرمای هوا و طولانی بودن روز، باعث کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه رمضان می شود، اظهار داشت: در این ماه مبارک، اغلب مردم به دلایل مذهبی، اهدای خون را به شب های قدر موکول می کنند که حجم مراجعات مردمی در این شب ها، سه تا چهار برابر زمان های دیگر است. از مردم عزیز خواهشمندیم این نیت خداپسندانه را به شب های قدر منحصر کرده و در طی شب های دیگر این ماه پر برکت، به مراکز اهدا خون مراجعه کنند تا علاوه بر افزایش کیفیت فنی ارائه خدمات توسط همکاران انتقال خون، شان و کرامت مراجعان نیز به دلیل ازدحام ایجاد شده دچار خدشه نشود.

حاجی بیگی همراه داشتن کارت ملی، داشتن ۱۸ سال تمام و وزن بالای ۵۰ کیلو را از شرایط اولیه اهدای خون برشمرد و عنوان کرد: در مراکز انتقال خون، پزشک مشاور اهدا کنندگان خون، با فرد اهدا کننده مشاوره کرده و بر حسب شرایط جسمی و تشخیص پزشکی، اقدام به خون گیری می کند.

وی عنوان کرد: در کل کشور، مراکز استانی انتقال خون پس از صرف افطار و در تهران نیز مرکز اهدای خون واقع در خیابان وصال شیرازی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب، پذیرای اهدا کنندگان عزیز خون است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha