در پی آلودگی هوای تهران، رئیس واحد آسم و آلرژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به مبتلایان به آسم و بیماری‌های تنفسی توصیه كرد حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند.

به گزارش سلامت نیوز دكتر مهدی نجمی، رئیس واحد آسم و آلرژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: آلودگی هوا، یك عامل تشدیدكننده و آغازگر برای بیماری‌های آسم و آلرژیك می‌باشد و این بیماری‌ها، تحت تأثیر عوامل محیطی محرك كه آلودگی هوا جزو این عوامل محسوب می‌شود، فعال‌تر می‌شوند.
وی ادامه داد: افرادی كه مبتلا به آسم و بیماری‌های مزمن تنفسی هستند سعی كنند كمتر از منزل خارج شوند و از محیط‌های شهری دوری كنند. همچنین در صورت خارج شدن از منزل از ماسك‌های مناسب استفاده كرده و توصیه می‌شود در هنگام آلودگی هوا به مكان‌های خوش آب و هوا سفر كنند.
دكتر نجمی با اشاره به این كه تشدید این بیماری‌ها در كودكان و افراد مسن می‌تواند خطرناك باشد، افزود: مسئله آلودگی هوا در كودكان و افراد مسن از اهمیت بیشتری برخوردار است و به دلیل این كه ریه آنها از آلاینده‌ها بیشتر تأثیر می‌گیرد، تشدید این بیماری در آنها بسیار خطرناك است.
وی تصریح كرد: كودكان و افراد مسن مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی، در صورت بروز حمله و تشدید بیماریشان حتماً به پزشك مراجعه كرده و درباره نحوه مصرف داروها با پزشك خود مشورت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha