مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تغییر رنگ آب زاینده‌رود ناشی از ایجاد اشکال در سامانه پمپاژ و انتقال آب و ورود گل و لای و پساب به این رود خانه بود که با اقدامات صورت گرفته هم اکنون کیفیت آب در محدوده شهرستان به حالت طبیعی بازگشته و به زودی رنگ آّب عادی و طبیعی خواهد شد.

تغییر رنگ آب زاینده‌رود ناشی از پساب و گل و لای است

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تغییر رنگ آب زاینده‌رود ناشی از ایجاد اشکال در سامانه پمپاژ و انتقال آب و ورود گل و لای و پساب به این رود خانه بود که با اقدامات صورت گرفته هم اکنون کیفیت آب در محدوده شهرستان به حالت طبیعی بازگشته و به زودی رنگ آّب عادی و طبیعی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در مورد تغییر رنگ آب امروز زاینده رود در محدوده شهرستان مبارکه و لنجان اظهار کرد: امروز پساب و گل و لای مربوط به یکی از تصفیه خانه‌های آب شرب حاشیه رودخانه منجر به تغییر رنگ آب زاینده رود در محدوده مبارکه شده است، البته محل ورود این پساب پایین‌تر از محل برداشت آب شرب اصفهان بوده و هیچ گونه نگرانی در مورد آب شرب وجود ندارد.

وی افزود: با پیگیری انجام شده طی مدت یک ساعت و نیم، مشکل پمپاژ رفع و ورود پساب به زاینده رود قطع شده است و هم اکنون کیفیت آب در محدوده شهرستان به حالت طبیعی بازگشته و به زودی رنگ آب عادی و طبیعی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یاد آور شد: با توجه به ترکیبات پساب خروجی از تصفیه خانه آب شرب، مصرف آب رودخانه در بخش کشاورزی ایرادی ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha