چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 214667

پف و سیاهی دور چشم باعث می شود صورت حالتی بیمارگونه و خسته داشته باشد. در واقع این مشکلات صورت را نازیبا می کنند و فرد دقیقا نمی داند این پف و سیاهی از کجا ناشی می شوند و چگونه می توان با آن مقابله کرد. سیاهی و پف زیر چشم می تواند علامت عملکرد نادرست اعضای بدن باشد بنابراین نباید آنها را نادیده گرفت. در این مطلب در خصوص این مشکلات و همچنین روش های درمانی طبیعی آن صحبت می شود.

درمان پف و سیاهی دور چشم

سلامت نیوز: پف و سیاهی دور چشم باعث می شود صورت حالتی بیمارگونه و خسته داشته باشد. در واقع این مشکلات صورت را نازیبا می کنند و فرد دقیقا نمی داند این پف و سیاهی از کجا ناشی می شوند و چگونه می توان با آن مقابله کرد. سیاهی و پف زیر چشم می تواند علامت عملکرد نادرست اعضای بدن باشد بنابراین نباید آنها را نادیده گرفت. در این مطلب در خصوص این مشکلات و همچنین روش های درمانی طبیعی آن صحبت می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، در ابتدا باید به دور چشم خود با دقت توجه کنید. باید مشخص شود زیر چشم تان هاله سیاهی نقش بسته است و یا اینکه مشکل از پف آن ناشی می شود. اگر بتوانید پف و سیاهی را از هم تشخیص دهید، می توانید ارگان مربوطه را نیز تشخیص دهید، چون برای هر یک از این دو مشکل راه حل های جداگانه ای وجود دارد. همچنین باید بدانید این پف و سیاهی به شکل دائمی وجود دارد و یا اینکه برخی روزهای خاص و بعد از بیخوابی یا خستگی و غیره به وجود می آید. تشخیص این مسائل در روش های مقابله با آن نیز نقش دارد.

پف زیر چشم

اگر مشکل نازیبایی دور چشم تان از پف ناشی می شود و این پف حتی پلک ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، احتمالا دچار مشکل احتباس آب هستید. بنابراین راه حل را باید در کلیه هایتان جستجو کنید. مشکل پف چشم معمولا بعد از مصرف یک غذای حاوی قند زیاد تشدید می شود و یا اینکه به صورت مزمن و در اثر حساسیت و ضعف کلیه ها همیشه دور چشم ها دیده می شود. توجه داشته باشید در این صورت زمانی که با انگشت پف زیر چشم را لمس می کنید، آب تجمع یافته در آن را حس خواهید کرد.

روش های بهبود عملکرد کلیه ها

برای کاهش پف زیر چشم و بهبود عملکرد کلیه ها می توانید به روش های طبیعی اعتماد کنید. برای خواباندن پف زیر چشم می توانید از یک عدد «تی بگ چای سبز» که خیس و خنک شده است استفاده کنید.

به پوست دور چشم ها توجه ویژه ای داشته باشید. حتما کرم ضدآفتاب بزنید و از عینک آفتابی استفاده کنید

می تواند چای را دم کرده و بنوشید و کیسه آن را داخل جای یخی قرار دهید تا کاملا سرد شود. سپس این چای کیسه ای سرد شده را روی چشم های بسته شده قرار دهید. دقت داشته باشید پوست دور چشم ها بسیار نازک و حساس است. بنابراین نباید تی بگ تان حالت یخ زده و بسیار خنک داشته باشد، چون به این پوست نازک آسیب می زند.

همچنین می توانید چند حلقه سیب زمینی خام یا خیار روی این پف ها قرار دهید. این کار نیز به اندازه چای سبز موثر است.

برای درمان داخلی کلیه ها توصیه می شود آب بیشتری میل کنید. لازم است از زمانی که بیدار می شوید و البته خارج از وعده های غذایی روزانه یک و نیم لیتر آب بنوشید. حتما یک لیوان از این میزان را به صورت ناشتا میل کنید.

برای بهبود عملکرد کلیه ها می توانید از آب سبزیجات مانند آب کرفس و همچنین دم کرده گیاه گل قاصدک استفاده کنید.

اگر احساس درد کلیه در ناحیه کمر دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. توصیه می شود از کیسه آب گرم به صورت موضعی استفاده کنید. می توانید قبل از خواب به مدت نیم ساعت روی تشکچه برقی بخوابید و یا از کیسه آب گرم استفاده کنید.
سیاهی دور چشم

مسئله دیگر سیاهی دور چشم است. در این صورت زیر چشم پف ندارد، بلکه یک هاله تیره رنگ دور آن شکل گرفته است که به کبودی و یا سیاهی می زند. در این صورت احتمالا مشکل به کبد یا کیسه صفرا مربوط می شود. درست است که این تیرگی با استفاده از لوازم آرایشی قابل محو شدن است، اما اصل مشکل که به سلامتی مربوط می شود همچنان پابرجا می ماند.

روش های درمانی برای کبد

برای بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا بهتر است روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم و آب نصف لیموترش آغاز کنید. از مصرف چربی های ناسالم مانند مواد غذایی سرخ کردنی، شیرینی جات خامه ای و صنعتی، مارگارین، سوسیس و کالباس و غیره بپرهیزید. شب ها شام را زودتر و سبک تر میل کنید. مصرف قند سفید را از برنامه غذایی تان حذف کرده و به جای آنها از عسل و استویا استفاده کنید.

از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

در طول روز نیز بهتر است در وضعیت عکس قرار بگیرید تا جریان خون به سر به خوبی صورت بگیرد، یعنی مواقعی را به این کار اختصاص دهید و سر را پایین تر از بدن قرار دهید تا خونرسانی به خوبی انجام گیرد

قبل از خواب مقداری دم کرده گیاهان دارویی تلخ مانند آرتیشو، گل قاصدک و گیاه خار مریم مصرف کنید. این گیاهان به صورت مکمل نیز در داروخانه ها به فروش می رسند.

هر شب چند قطره گلاب به اطراف چشم ها بزنید. گلاب حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده و خواص ترمیم کنندگی دارد. توصیه می شود مقداری گلاب به دور چشم ها زده و به آرامی ماساژ دهید.

روش های درمانی دیگر

برخی روش های طبیعی تاثیر خوبی در کاهش پف و سیاهی دور چشم ها دارند. به عنوان مثال توصیه می شود صورت خود را شسته و قبل از استفاده کرم مرطوب کننده مقداری لوسیون خانگی بر پایه رزماری یا گلاب به پوست این ناحیه بزنید.

به پوست دور چشم ها توجه ویژه ای داشته باشید. حتما کرم ضدآفتاب بزنید و از عینک آفتابی استفاده کنید.

هنگام خواب از بالشت های مناسب و کمی بلند استفاده کنید. خوابیدن در وضعیت خوب به پیشگیری از احتباس مایعات در صورت کمک می کند.

در طول روز نیز بهتر است در وضعیت عکس قرار بگیرید تا جریان خون به سر به خوبی صورت بگیرد، یعنی مواقعی را به این کار اختصاص دهید و سر را پایین تر از بدن قرار دهید تا خونرسانی به خوبی انجام گیرد.

برای این کار می توانید از تمرین تازه کننده استفاده کنید. کافیست سر پا بایستید. سپس به آرامی و مانند یک عروسک خیمه شب بازی خم شوید. این کار را مهره به مهر انجام دهید. دست ها و در نهایت سر باید کاملا آویزان باشد. برای چند ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس مهره به مهره بلند شده و به حالت اول قرار بگیرید. توجه داشته باشید که سر آخرین عضوی باشد که به حالت اول بر می گردد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha