شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 214734

یک متخصص داخلی عنوان کرد: مضرات مصرف سیگار برای زنان به مراتب بیشتر از مردان است.

زنان در برابر سیگار آسیب‌پذیرترند

سلامت نیوز:یک متخصص داخلی عنوان کرد: مضرات مصرف سیگار برای زنان به مراتب بیشتر از مردان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسناتورج احمدی جویباری  مهم‌ترین عامل مرگ و میر در جهان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: یکی از ریسک فاکتورهای مهم ابتلا به این بیماری‌ها سیگار است و از این طریق می توان نتیجه گرفت که سیگار تا چه حد در کاهش عمر افراد دخیل است.

وی افزود: علاوه بر سکته‌های قلبی، سیگار در بروز سکته‌های مغزی و نیز انواع بیماریهای تنفسی و کلیوی نقش موثری دارد.

این متخصص داخلی به تاثیرات مخرب سیگار بر دستگاه تنفسی هم اشاره کرد و افزود: سیگار می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های مزمن ریوی مانند برونشیت مزمن و آمفیزم شود.

جویباری تصریح کرد: فردی که 20 یا 30  سال سیگار مصرف می‌کند، ظرفیت ریه او خیلی کم شده و به راحتی مستعد نارسایی تنفسی است.

وی افزود: افراد سیگاری به طور معمول به دلیل کاهش ظرفیت تنفسی با ساده‌ترین عفونت‌ها نیز دچار مشکلات بسیاری از جمله نارسایی تنفسی می‌شوند.

جویباری تصریح کرد: بسیاری از این افراد در فصل سرما با کوچکترین عفونت در بخش ICU بستری شده و تعدادی نیز جان خود را بر اثر همین عفونت‌های ساده از دست می‌دهند.

وی سیگار را یکی از عوامل اصلی در افزایش فشارخون دانست و اظهار کرد: افرادی که تنها یکی از ریسک فاکتورهای بیماری‌های قلبی و عروقی را داشته باشند، با وجود مصرف سیگار احتمال بروز سکته در آنها چندین برابر سایر افرادی خواهد بود که تنها یک ریسک فاکتور دارند.

جویباری زنان را در برابر مصرف سیگار بسیار آسیب پذیر دانست و اظهار کرد: زنان جزو گروه‌های آسیب پذیر در برابر مصرف سیگار هستند و مصرف سیگار در آنها با مضرات و آسیب‌های بیشتری همراه است. بویژه در زنان باردار که می‌تواند آسیب های بسیاری به جنین آنها وارد کند.

وی افزود: کودکان و افراد مسن نیز از جمله گروه‌های آسیب پذیر در مصرف سیگار هستند و توصیه می‌شود به هیچ عنوان در حضور این افراد سیگار مصرف نشود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha