پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: 21474

شکلات می‌تواند در کاهش علائم بیماری سندروم خستگی مزمن موثر باشد.

شکلات خستگی مزمن را درمان می‌کند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین شکلات سیاه رنگ دارای مقادیر زیادی از مواد شیمیایی است که می‌تواند سیگنال‌هایی را به مغز بفرستند و علائم سندروم خستگی مزمن را کاهش دهند.
محققان دانشگاه هال و مدرسه پزشکی هال‌یورک تحقیقاتی را روی 10 نفر که به شدت به این بیماری دچار بودند انجام دادند.
این بیماران به مدت 8 هفته شکلات مصرف کردند و سپس بعد از یک وقفه کوتاه نوع خاص دیگری از شکلات را با کاکائوی کم‌تر امتحان کردند.
از همه این افراد خواسته شد هر روز سه نوبت به میزان 15 گرم شکلات بخورند و هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد نکنند.
در نهایت این بیماران اعلام کردند بهبودی بسیار خوبی در وضعیت آن‌ها حاصل شده است و آن‌ها دیگر مانند گذشته احساس خستگی نمی‌کنند.
پروفسور استیو آتکین که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: نتایج این مطالعات بسیار شگفت‌انگیز و عجیب بود. اما ما باز هم مطالعاتی را روی تعداد بیش‌تری از بیماران انجام دهیم تا بتوانیم با قطعیت در این مورد سخن بگوییم.
سندروم خستگی مزمن یک بیماری است که در طی آن فردی بیش از 6 ماه احساس خستگی مفرط و شدید می‌کند و معمولا با کم‌حافظگی، سردرد و دردهای عضلانی همراه است. این خستگی بعد از کار زیاد، اضطراب یا بی خوابی رخ نمی دهد، بلکه این خستگی از نوع شدید و خطرناک می باشد و با استراحت از بین نمی رود. این خستگی تمام بدن را احاطه کرده و فعالیت بدنی و توان فرد را کم می کند.
در کشور انگلستان تقریبا 250 هزار نفر به این بیماری دچار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha