رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: بسیاری از معلولان از دریافت بسته امنیت غذایی محروم مانده و این در شرایطی است که تعداد قابل توجهی از آن‌ها از خانواده‌های نیازمند بودند.

تعلق نگرفتن بسته امنیت غذایی به تعداد قابل توجهی از معلولان

سلامت نیوز: رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: بسیاری از معلولان از دریافت بسته امنیت غذایی محروم مانده و این در شرایطی است که تعداد قابل توجهی از آن‌ها از خانواده‌های نیازمند بودند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،معلول علی محمد محمودنژاد  گفت: در شرایطی که در دولت یازدهم توزیع بسته‌های امنیت غذایی در دستور کار قرار گرفته، اما شاهد هستیم که این بسته‌ها در اختیار تمام خانوارهای نیازمند قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از خانواده‌های معلولان از گرفتن بسته‌های امنیت غذایی محروم بوده و این محرومیت نیز با دلایل غیر منطقی صورت گرفته است.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به محروم شدن معلولان از بسته امنیت غذایی در صورت دارا بودن خانواده‌ها از حداقل‌های زندگی اظهارکرد: معلولانی که والدین آن‌ها دارای حداقل حقوق بوده و یا بیمه تامین اجتماعی داشته باشند از دریافت بسته امنیت غذایی محروم شده اند.

محمودنژاد با انتقاد از برنامه ریزی دولت یازدهم جهت توزیع بسته‌های امنیت غذایی به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تصریح کرد: مگر معلولان از جامعه سازمان بهزیستی نیستند که تسهیلات این چنینی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در حالی بسیاری از معلولان از دریافت بسته امنیت غذایی محروم مانده اند که برخی هایشان خانواده‌ای با ۲ یا ۳ معلول بوده و با شرایط بسیار بدی زندگی خود را اداره می‌کنند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به محروم مانده معلولان از کارافتاده از سبد امنیت غذایی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد هستیم حتی افرادی که معلول از کارافتاده هستند و تن‌ها مبالغی را به عنوان از کار افتادگی دریافت می‌کنند مشمول دریافت بسته‌های امنیت غذایی نشده و لازم است تمهیداتی از سوی وزارت رفاه و سازمان بهزیستی برای آن‌ها صورت گیرد.

محمود نژاد در خصوص توزیع سبد کالا از سوی دولت گفت: سال گذشته در ۴ نوبت از سوی دولت، سبدهای کالا در اختیار اقشار نیازمند قرار گرفت، اما تعداد قابل توجهی از معلولان این سبد‌ها را دریافت نکردند.

وی ادامه داد: برای توزیع مطلوب بسته‌های امنیت غذایی در میان اقشار نیازمند، بهتر است وزارت رفاه و سازمان بهزیستی تدبیر جدیدی را برای قشر معلول بیاندیشند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از عمل نکردن دولت به وعده خود در رابطه با تامین مسکن خانواده‌های دارای چند معلول خبرداد و بیان کرد: به زودی اطلاعاتی در این رابطه اعلام خواهد شد و امیدوار هستیم دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha