اگر فرهنگ جامع مشاغل خاص و متناسب با معلولیت معلولان در جامعه طراحی شود، کارفرمایان تشخیص خواهند داد که در چه نوع کاری می توانند از معلولان استفاده کنند.

لزوم طراحی «فرهنگ جامع  مشاغل خاص» و متناسب با معلولیت معلولان

سلامت نیوز: اگر فرهنگ جامع  مشاغل خاص و متناسب با معلولیت معلولان در جامعه طراحی شود، کارفرمایان تشخیص خواهند داد که در چه نوع کاری می توانند از معلولان استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مسلم خانی، مشاور معاونت توسعه نیروی انسانی و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی در برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر کارفرمایان، شناخت درستی از توانمندی معلولان و کار آنها ندارند، و در مواردی  به دلیل نشناختن توانمندی  و نوع کار واگذار شده به معلولان، از استخدام آنان  هراس دارند .
وی در ادامه تاکید کرد: در اقدام اول نیاز به طراحی و  تنظیم فرهنگ جامع برای مشاغل ویژه معلولان داریم و در اقدام دوم نیازمند  توسعه کسب و کار و مشاغل خانگی در قالب خوشه ها و شبکه های کسب و کار برای معلولان و خانواده آنها هستیم در اینصورت آنها  در چهار صد شغل مشغول به کار خواهند شد.
مشاور معاونت توسعه نیروی انسانی و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی در پایان همچنین اشتغال معلولان را  منوط به حمایت  شرکت های مادر تخصصی از مشاغل خانگی معلولان و  بازاریابی برای آنان دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha