افراد باید ساعاتی از زندگی روزمره خود را برای ورزش كردن به عنوان ساعات خوب زندگی اختصاصی دهند.

دوره سالمندی سالم نیازمند ورزش منظم از 30 سالگی است
سلامت نیوز:كارشناس سالمندان و متخصص بهداشت گفت: افراد برای داشتن ایام سالمندی سالم و توانمند باید 30 سال قبل از سنین پیری برنامه منظم ورزشی را رعایت كنند.

شهین شهبازی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: افراد برای اینكه سالمندی خوبی داشته باشند باید از سال‌های جوانی برنامه‌ریزی مرتبی جهت حفظ سلامتی خود داشته باشند كه در این راستا باید آموزش‌های لازم را فراگیرند.

* طرح ورزش تلفیقی یوگا و فیزیوتراپی

وی گفت: یكی از آموزه‌های مهم در حفظ سلامتی انجام ورزش و نرمش مرتب و برنامه‌ریزی در طول سال است كه باید این ورزش بدون وقفه ادامه یابد و در این راستا باید سالمندان یك طرح ورزشی تلفیقی شامل یوگا، فیزیوتراپی و تكنیك‌های آرام ورزشی‌های دیگر را زیر‌نظر یك مربی مجرب انجام دهند.

شهبازی تصریح كرد: انجام این طرح ورزش تلفیقی در حال حاضر در مجموعه‌های ورزشی شهرداری‌ها صورت می‌پذیرد كه نتایج بسیار مطلوبی را در برداشته تا حدی كه برخی سالمندان كه به عصا احتیاج داشتند دیگر از این وسیله جهت گام برداشتن‌ استفاده نمی‌كنند.

وی گفت: برخی از سالمندان كه حوادثی نیز برای آنها رخ داده باشد بر اساس این طرح ورزش تلفیقی فیزیوتراپی می‌شوند و در مجموع نیز باید ساعاتی از زندگی روزمره مختص به ورزش كردن شود تا افراد در سالمندی جسم و روان خود را بیمه كرده باشند.

شهبازی با بیان اینكه ورزش كردن مقطع‌ای به مانند رفتن افراد به استخر نمی‌تواند جزو برنامه مدون ورزشی باشد، اظهار داشت: افراد باید ساعاتی از زندگی روزمره خود را برای ورزش كردن به عنوان ساعات خوب زندگی اختصاصی دهند.

* برنامه ورزش مدون از 30 سالگی

این كارشناس سالمندان بیان داشت: افراد باید برنامه ورزش مدونی همیشه برای خود داشته باشند ولی در نهایت از شروع سن 30 سالگی جهت داشتن ایام سالمندی بهتر برنامه ورزشی و تغذیه‌ای منظمی باید افراد برای خود تنظیم و رعایت كنند كه این فرآیند باید 30 سال قبل از سالمندی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha