افراد در زمان ترك محل كار یا سكونت بهتر است باك خودرو خود را پر از بنزین كرده باشند زیرا پمپ‌بنزین‌ها در زمان حوادث به علت قطع برق قادر به عرضه بنزین نخواهند بود.

توصیه‌های ضروری به هنگام ترك محل در زمان حوادث
سلامت نیوز: رئیس موسسه آموزش عالی هلال ایران موارد و توصیه‌های ضروری به هنگام ترك محل در زمان حوادث از جمله زلزله را تشریح كرد.

غلامرضا پورحیدری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: توصیه‌های لازم به هنگام ترك محل افراد در زمان حوادث در برگیرنده موارد متعددی می‌شود كه فرد یا خانواده‌ها باید به طور منظم این موارد را رعایت و در زمان لازم عمل كنند.

وی بیان داشت: افراد در زمان ترك محل كار یا سكونت بهتر است باك خودرو خود را پر از بنزین كرده باشند زیرا پمپ‌بنزین‌ها در زمان حوادث به علت قطع برق قادر به عرضه بنزین نخواهند بود.

پورحیدری اظهار داشت: شهروندانی كه خودروی شخصی ندارند برای تخلیه، خروج و ترك محل سكومت باید با مسئولان ذیربط یا در نهایت با دوستان خود جهت خروج از محل حادثه تماس حاصل كنند.

رئیس موسسه آموزش عالی هلال ایران با اشاره به اینكه افراد باید همواره از طریق یك رادیوی دستی اوضاع حادثه را پیگیری و دستورات مقامات مسئول را در مورد نحوه ترك محل كار یا سكومت رعایت كنند، ‌گفت: در صورت الزام به ترك فوری محل سكونت بهتر است تمام اعضای خانواده همدیگر را پیدا كرده و با هم محل سكونت را ترك كنند.

پورحیدری ادامه داد: شهروندان بهتر از در زمان حوادث هر چه زودتر محل سكونت یا كار خود را ترك كنند تا گرفتار وضعیت جوی نامناسب نشوند.

وی با بیان اینكه افراد باید محل كار یا سكونت را از راه‌های معمول ترك كنند و از راه‌های میانبر استفاده نكنند زیرا ممكن است این راه‌ها مسدود شده باشد، افزود: همیشه در این مواقع در وهله نخست باید از وضعیت جاده‌ها و پل‌ها اطلاع پیدا كرده و در حوادثی همچون سیل نیز از این مناطق دوری جست.

پورحیدری تصریح كرد: افراد باید از خطوط فرو افتاده برق دوری جویند و لازم است كه كیف نجات خانواده نیز به همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: افراد بهتر است لباس و كفش‌های مناسب نظیر پیراهن آستین‌دار و كلاه بپوشند و قبل از ترك محل سكونت نیز درها و پنجره‌ها را مسدود كنند.

پورحیدری با اینكه در زمان خروج و ترك از محل سكونت یا كار باید وسایل برقی مانند «تلویزیون و مایكروویو» از برق كشیده شود ولی فریزر و یخچال از برق كشیده نشوند مگر آنكه خطر سیل وجود داشته باشد، خاطرنشان كرد: بهتر است دیگران اطلاع داشته باشند كه افراد به كجا پناه می‌برند و باید افراد دیگر نظیر خویشاوندان و همسایگان را از مقصد خود مطلع كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha