نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ میلادی ۵۰۰ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر بیماری‌های مرتبط با اسهال جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ نیم میلیون کودک در جهان بر اثر بیماری اسهال

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ میلادی ۵۰۰ هزار کودک زیر پنج سال بر اثر بیماری‌های مرتبط با اسهال جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، مطالعه "لانست" نشان می‌دهد به رغم کاهش چشمگیر در نرخ مرگ و میر کودکان بر اثر بیماری‌های مرتبط با اسهال طی دهه گذشته، ۵۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در سال ۲۰۱۵ میلادی همچنان بر اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

در این بررسی آمده است که به دنبال اقدامات منسجم برای بهبود وضعیت بهداشت و دسترسی به آب سالم در سراسر جهان آمار مرگ و میر بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ حدود ۳۴ درصد کاهش یافته است. با این وجود در ۲۰۱۵ میلادی ۴۹۹ هزار کودک زیر پنج سال و ۱.۳ میلیون نفر از تمامی سنین در نتیجه ابتلا به بیماری اسهال فوت کرده‌اند. این بیماری چهارمین علت اصلی مرگ و میر در بین کودکان است.

به گفته کارشناسان به رغم کاهش امیدوارکننده در نرخ مرگ و میرها نمی توان تاثیرات فاجعه‌بار این بیماری را نادیده گرفت و باید اقدامات فوری برای کمک به کشورهایی با درآمد پایین در نظر گرفت تا از طریق افزایش دسترسی به خدمات درمانی و مصرف داروهای او آر اس با این مشکل مقابله کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، درحالیکه مرگ و میر ناشی از بیماری اسهال در کشورهایی با درآمد بالا نادر است، طی دهه گذشته تعداد موارد گزارش شده ابتلا به این بیماری ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha