در صورتی كه به علت مشكلات ساختاری، پلك‌ها درست بسته نشود مقدار تبخیر اشك زیاد شده و همین امر به خشكی چشم می‌انجامد؛ علاوه بر این، وجود مشكلات عصبی كه موجب می‌شود فرد در حالت عادی كمتر پلك بزند، در ایجاد خشكی چشم تأثیر گذار است.

استفاده از مایعات فراوان در پیشگیری از خشكی چشم مؤثر است
سلامت نیوز: یك فوق تخصص قرنیه چشم گفت: استفاده از مایعات فراوان در طول روز در پیشگیری از خشكی چشم مؤثر است این كار به مرطوب نگه داشتن بافت‌های بدن از جمله سطح چشم بسیار كمك می‌كند.

علیرضا حبیب‌اللهی در گفت‌وگو با فارس مشكلات تغذیه‌ای را در ایجاد خشكی چشم تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: كمبود ویتامین A می‌تواند به موارد شدید و خطرناك خشكی چشم منجر شود.

وی بیان اینكه بسته نشدن پلك‌ها یكی دیگر از عواملی است كه در خشكی چشم نقش دارد، افزود: در صورتی كه به علت مشكلات ساختاری، پلك‌ها درست بسته نشود مقدار تبخیر اشك زیاد شده و همین امر به خشكی چشم می‌انجامد؛ علاوه بر این، وجود مشكلات عصبی كه موجب می‌شود فرد در حالت عادی كمتر پلك بزند، در ایجاد خشكی چشم تأثیر گذار است.

این فوق تخصص قرنیه چشم، استفاده از لنزهای تماسی را از دیگر عوامل شایع خشكی چشم دانست و گفت: لنزهای تماسی مانند یك اسفنج، لایه آبكی اشك را جذب می‌كند كه همین امر موجب خشكی چشم می‌شود ضمن اینكه استفاده از لنز تماسی موجب كم ‌شدن حس قرنیه و كاهش پلك زدن شده و در نهایت تولید و پخش اشك در سطح چشم را با مشكل روبه‌رو می‌كند.

حبیب‌اللهی با بیان اینكه استفاده از مایعات فراوان در طول روز در پیشگیری از خشكی چشم مؤثر است، تصریح كرد: این كار به مرطوب نگه داشتن بافت‌های بدن از جمله سطح چشم كمك می‌كند.

وی در خصوص پیشگیری از ابتلا به خشكی چشم افزود:‌ توصیه می‌شود كه افراد در هنگام كار چشمی طولانی مدت به صورت ارادی پلك بزنند همچنین از خیره شدن به صفحه مانیتور، تلویزیون یا كتاب پرهیز كرده و هر 5 تا 10 دقیقه یك بار برای چند ثانیه پلك‌ چشم خود را ببندند.

این فوق تخصص قرنیه چشم بیان كرد: بهتر است افراد از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و دود سیگار پرهیز كنند و در محیط‌های خشك همچنین در هوای طوفانی حتی‌الامكان از عینك آفتابی یا طبی استفاده كنند.

وی خاطرنشان كرد: در فصول سرد سال كه استفاده از وسایل گرمازا در داخل منازل بیشتر است استفاده از دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن فضای اتاق در پیشگیری از خشكی چشم بسیار مؤثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha