وسواس زنان در نظافت منازل یكی از شایع‌ترین دلایل آسیب‌دیدگی عضلات بدنی و ستون فقرات آنان محسوب می‌شود و باید در این راستا و برای جلوگیری از عارضه‌های كمردرد و مچ‌ درد زنان خانه‌دار در بین فعالیت‌های منزل به خود استراحت‌های مكرر و متعدد دهند و از فعالیت‌های تكراری نیز پرهیز كنند.

راه رفتن درون استخر یكی از بهترین روش‌های كاهش دردهای مفاصل
سلامت نیوز: یك فیزیوتراپیست گفت: افراد برای شل كردن عضلات و شادابی پوست و اندام‌های خود باید هر هفته ورزش‌هایی مانند شنا را در برنامه خود داشته باشند كه یكی از بهترین روش‌های كاهش دردهای مفاصل راه رفتن در درون استخر است.

سید مجید هراتی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: وسواس زنان در نظافت منازل یكی از شایع‌ترین دلایل آسیب‌دیدگی عضلات بدنی و ستون فقرات آنان محسوب می‌شود و باید در این راستا و برای جلوگیری از عارضه‌های كمردرد و مچ‌ درد زنان خانه‌دار در بین فعالیت‌های منزل به خود استراحت‌های مكرر و متعدد دهند و از فعالیت‌های تكراری نیز پرهیز كنند.

وی افزود: در این راستا باید برای جلوگیری از دردهای عضلانی و استخوانی از منابع غذایی كه ویتامین‌ C و كلسیم دارند استفاده شود كه فرآورده‌های لبنیاتی به خصوص شیر یكی از بهترین منابع تغذیه‌ای محسوب می‌شود.

این فیزیوتراپیست اظهار داشت: افرادی كه داروهای فشارخون برای آنان تجویز شده است باید از چربی و نمك جهت كاهش دردهای مفاصل دوری كنند.

هراتی با بیان اینكه متخصصین بهداشت حرفه‌ای در محیط كار ارگونومی وسایل كار اشتغال افراد را براساس مولف‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهند، گفت: در این راستا در شركت‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی یك متخصص بهداشت حرفه‌ای باید استخدام كنند تا افراد شاغل در آن محل مربوطه را از نظر ارگونومی محیط كار آموزش دهند.

وی تصریح كرد: شناخت نوع نشستن صحیح و زمان‌ بندی ایستادن در محل كار و دیگر فعالیت‌های جسمی و اندامی افراد باید توسط یك متخصص بهداشت حرفه‌ای به افراد آموزش داده شود كه این امر مستلزم استخدام این متخصصین در محل‌های اشتغال در تمام سازمان‌ها و نهادهای كشور است تا از بیماری‌های جسمی و حركتی كه بسیار نیز هزینه‌بر پیشگیری شود.

هراتی با اشاره به اینكه در صورتی كه برخی افراد در محل‌های فعالیت خود با عدم متخصصین بهداشت حرفه‌ای مواجه هستند باید در گام نخست به طور مرتب ورزش منظم و ملایم كنند، گفت: پیاده‌روی و شنا در طول هفته بسیار در شل كردن عضلات و درمان‌های دردهای عضلانی تاثیرگذار است.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان كرد: یكی از بهترین روش‌های آب‌درمانی برای كاهش دردهای عضلانی و مفاصل راه رفتن در داخل استخر به صورت مرتب در طول هفته است كه بسیار نیز باعث شادابی افراد و كاهش فشار بر روی مفاصل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha