متأسفانه دیده می‌شود كه به خصوص در جوانان صداهای بلند موسیقی از هدفون‌هایی كه بسیار به گوش آنها نزدیك است پخش می‌شود كه باید گفت این كار موجب ابتلا به كم‌شنوایی حسی برگشت‌ناپذیر می‌شود.

گوش دادن به صداهای بلند، كم‌شنوایی برگشت‌ناپذیر را در پی دارد
سلامت نیوز:وزیر اسبق بهداشت گفت: متأسفانه دیده می‌شود كه به خصوص در جوانان صداهای بلند موسیقی از هدفون‌هایی كه بسیار به گوش آنها نزدیك است پخش می‌شود كه باید گفت این كار موجب ابتلا به كم‌شنوایی حسی برگشت‌ناپذیر می‌شود.

محمد فرهادی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه در هنگام استخدام كارگران باید معاینات شنوایی از آنها انجام شود، اظهار داشت: در محیط‌های كاری پر سروصدا كارگران معاینات ادواری می‌شوند و علاوه بر آن تست‌های تكمیلی شنوایی را انجام می‌دهند و باید حتماً حفاظ شنوایی داشته باشند.

وی افزود: اگر محیطی پر سروصدا است براساس شدت صوت به گونه‌ای ارزیابی می‌شود كه هر مدت‌ زمان كاری فرد باید مقداری استراحت كند به عنوان مثال اگر فردی در محیطی با سروصدای 100 دسیبل كار می‌كند باید هر سه ربع ساعت یك ساعت كاملاً استراحت كند.

فرهادی تصریح كرد: به محض اینكه این كارگران دچار عفونت تنفسی فوقانی شوند، باید بلافاصله در مجتمع و سالانه دو بار تست شنوایی انجام بدهند.

وی در ادامه با بیان اینكه متأسفانه صدای محیط‌های پرسروصدا در حال حاضر به وسیله هدفون در خیابان‌ها و ماشین‌های به گوش جوانان رفته است، تصریح كرد: این صدها در گوش جوانان تأثیرگذار است بعد ترومای صوتی ایجاد می‌كند كه در نهایت كم‌شنوایی حسی عصبی پیش‌رونده و برگشت ناپذیر را به وجود می‌آورد.

این فوق تخصص گوش با بیان اینكه متأسفانه برخی هدفون‌ها بسیار به گوش جوانان نزدیك است، خاطرنشان كرد: كم‌شنوایی ابتدا از فركانس‌های 3 تا 4 هزار شروع می‌شود و اگر ادامه یابد فرد صدای موسیقی‌ها را باید بیشتر كند تا متوجه آن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha