سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 214883

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: شیردهی پس از زایمان باعث می‌شود درد مزمن ناشی از جراحی سزارین در مادران کاهش پیدا کند.

نقش شیردهی در کاهش درد مزمن ناشی از سزارین

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: شیردهی پس از زایمان باعث می‌شود درد مزمن ناشی از جراحی سزارین در مادران کاهش پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج مطالعه انجام گرفته در اسپانیا حاکی از آن است مادرانی که حداقل دو ماه پس از عمل سزارین و وضع حمل، نوزاد را با شیر خود تغذیه می‌کنند کمتر احتمال دارد درد مزمن در ناحیه جراحی شده را تجربه کنند.

طبق دستورالعمل فعلی سازمان جهانی بهداشت (WHO) نوزادان باید در شش ماه نخست تولد تنها از شیر مادر تغذیه کنند تا به سطح مطلوبی از رشد و وضعیت سلامتی دست پیدا کنند.

به گفته کارشناسان نتیجه این مطالعه مادران را ترغیب می‌کند تا طول مدت زمان شیردهی خود را افزایش داده و به این ترتیب از درد کمتری پس از جراحی سزارین رنج ببرند زیرا کوتاه‌تر بودن مدت زمان شیردهی با طولانی شدن مدت زمان درد مزمن ارتباط دارد.

در این بررسی محققان اسپانیایی به بررسی اطلاعات 185 مادر که بین ژانویه 2015 تا دسامبر 2016 تحت جراحی سزارین قرار گرفته بودند، پرداختند. از این مادران در 24 ساعت نخست جراحی در مورد میزان درد مزمنی که در ناحیه جراحی به آن دچار بودند سوالاتی پرسیده شد. همچنین 72 ساعت پس از جراحی و 4 ماه پس از جراحی هم مجدد سطح درد در ناحیه جراحی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این محققان مشاهده کردند: میزان درد مزمن در میان مادرانی که برای مدت زمان کوتاه‌تری نوزادشان را با شیر تغذیه کرده بودند، بیشتر بوده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha