ما به اندازه باید وقت داشته باشیم كه روی سلامت خون‌های اهدایی كار كنیم اما تقریباً روزی نیست كه گرفتار پرونده خون‌های كه 30 تا 50 سال پیش براساس آن افرادی گرفته‌اند و دچار هپاتیت شده‌اند، نباشیم و نمی‌دانیم این موضوع كچه زمانی خاتمه پیدا می‌كند.

پرونده خون‌های آلوده باید به دادگاه تخصصی سپرده شود
سلامت نیوز: رئیس سازمان انتقال خون با بیان اینكه 15سال است كه پرونده خون‌های آلوده طول كشیده است؛ گفت: لذا پرونده خون‌های آلوده باید به دادگاه تخصصی سپرده شود.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه فكر می‌كنیم پرونده خون‌های آلوده به صورت احساسی پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در بسیاری از كشورهای دنیا رسیدگی به پروند‌ه‌ خون‌های آلوده ظرف دو سه سال انجام شده است ولی در حال حاضر بیش از 15 سال است این موضوع در كشورمان به طول انجامیده است و روند بدی را پیدا كرده است.

وی با بیان اینكه متأسفانه احكام كماكان به شكل گروهی صادر می‌شود، گفت: گاهی اوقات دفاعیه‌های وزارت بهداشت خوانده نمی‌شود كه این موضوع برای دستگاه قضایی كشور مناسب نیست.

ابوالقاسمی تصریح كرد: ما به اندازه باید وقت داشته باشیم كه روی سلامت خون‌های اهدایی كار كنیم اما تقریباً روزی نیست كه گرفتار پرونده خون‌های كه 30 تا 50 سال پیش براساس آن افرادی گرفته‌اند و دچار هپاتیت شده‌اند، نباشیم و نمی‌دانیم این موضوع كچه زمانی خاتمه پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha