بدن انسان به طور طبیعی میزبان انواع "میكروارگانیسم‌ها " نظیر باكتری‌ها و قارچ‌هاست كه برخی از آنها برای بدن مفید هستند، اما سایر انواع آنها ممكن است به سرعت تولید مثل كرده و عفونت‌ها را تشكیل دهند.

استفاده مداوم از استخرهای شنای عمومی عامل ابتلا به "عفونت‌ قارچی ناخن "
سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: استفاده مداوم از استخرهای شنا و حمام‌های عمومی و زیاد عرق كردن از عوامل ابتلا به "عفونت قارچی ناخن " به شمار می‌رود.

عبدالمجید فتی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه عفونت قارچی ناخن‌ها یكی از بیماری‌های رایج در میان افراد است، اظهار داشت: علت اصلی این بیماری‌ها وجود "قارچ‌های بیماری‌زا " است.

وی در توضیح این مطلب گفت: بدن انسان به طور طبیعی میزبان انواع "میكروارگانیسم‌ها " نظیر باكتری‌ها و قارچ‌هاست كه برخی از آنها برای بدن مفید هستند، اما سایر انواع آنها ممكن است به سرعت تولید مثل كرده و عفونت‌ها را تشكیل دهند.

استاد گروه انگل و قارچ‌شناسی دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بیان اینكه در بیشتر موارد عفونت‌های قارچی ناخن در افراد بالغ مشاهده می‌شود، افزود: منشأ اصلی بروز این عفونت‌‌ها، عفونت قارچی پای افراد است؛ به‌گونه‌ای كه قارچ‌ها روی بافت‌های مرده ناخن‌ها، مو و لایه‌های بیرونی پوست زندگی می‌كنند.


وی در مورد شرایط و وضعیتی كه موجب بروز عفونت‌های قارچی ناخن می‌شود، گفت: استفاده مداوم از استخرهای شنای عمومی، وسایل ژیمناستیك، حمام‌های عمومی و زیاد عرق كردن از عوامل ابتلا به این عفونت به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • pedramdx ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    با سلام ممنون از مطلب مفیدتون یه سوال داشتم اگر در هر هفته یک یا دو جلسه بریم استخر برای ما ضرری ندارد ممنون میشم پاسخ بدید