سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 214952

یک متخصص تغذیه با بیان این‌که مصرف هر میوه‌ای اگر به اندازه و به جا باشد، سلامتی و شادابی به همراه خواهد داشت، گفت: گوجه سبز هم یکی از میوه‌های مفید برای سلامتی است، اما مصرف بی رویه آن در این فصل می‌تواند اثرات زیانباری در سلامت فرد داشته باشد.

خطر مسمومیت با مصرف زیاد گوجه سبز

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه با بیان این‌که مصرف هر میوه‌ای اگر به اندازه و به جا باشد، سلامتی و شادابی به همراه خواهد داشت، گفت: گوجه سبز هم یکی از میوه‌های مفید برای سلامتی است، اما مصرف بی رویه آن در این فصل می‌تواند اثرات زیانباری در سلامت فرد داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر ضیاء الدین مظهری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: گوجه سبز دارای ویتامین C، منابع معدنی، کربوهیدارت، پتاسیم، منیزیم، فیبرهای محلول و نامحلول است.

وی عنوان کرد: از جمله فواید این میوه خوش طعم، تنظیم سرعت جذب چربی و قند در بدن است، علاوه بر آن خاصیت ملین بودن آن از ویژگی‌های دیگر این میوه است که با انباشت آب، مواد دفعی را به خارج از بدن با ایجاد لغزندگی در روده‌ها هدایت می کند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: اگر گوجه سبز با حداقل شیرینی به صورت کمپوت درآید و به صورت خنک مصرف شود می‌تواند برای رفع عطش مفید باشد، همچنین افرادی که از خوردن این میوه به صورت خام محروم هستند، می‌توانند از کمپوت این میوه خوشمزه استفاده کنند.

مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران واحد علوم و غذا، هشدار داد: مصرف بیش از اندازه این میوه می‌تواند اثرات معکوسی بر سلامت فرد بگذارد و به عنوان یک سم در بدن عمل کند، این میوه اگر در خوردن آن زیاده روی شود و فراتر از هضم و جذب مصرف شود، می تواند اثر زیانبار گوارشی و مسمومیت زا بر جای بگذارد.

 دکتر مظهری ضمن توصیه به رعایت موازین بهداشتی در مورد مصرف این میوه، تاکید کرد: والدین باید مراقب کودکان در هنگام مصرف باشند زیرا در هسته برخی از این گوجه سبزها به ویژه هسته آلو، سمی به نام سیانیدریک وجود دارد که تلخ بودن هسته آن به علت وجود همین سم است که مصرف آن می‌تواند خطر آفرین باشد.

رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه وسلامت ایران خاطر نشان کرد: هر ماده غذایی اگر به اندازه مصرف شود می‌تواند برای بدن مفید بوده و نیازهای غذایی بدن را بر طرف سازد، اما در صورت مصرف بیش از اندازه موا غذایی به ویژه مصرف گوجه سبز ضمن ایجاد سنگینی در معده و یا مشکلات گوارشی دیگر نه تنها این اثرات مثبت وجود نخواهد داشت بلکه سلامت فرد را نیز به خطر خواهد انداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha