بر اساس یك تحقیق جدید كه توسط دانشمندان انگلیسی انجام شده سالانه بیش از 600 هزار تن در پی استشمام دود سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از   ایسنا، «آرماندو پروگا» ـ رییس برنامه منع استعمال تنباكو و دخانیات سازمان بهداشت جهانی - در این باره، افزود: بر اساس آمار و تحقیقاتی كه از سال 2004 میلادی در 192 كشور جهان در حال انجام است، مشخص شد كه 40 درصد از كودكان و بیش از 30 درصد از مردان غیر سیگاری و زنان در معرض دود سیگار افراد سیگاری قرار دارند.

وی كه اجرای این بررسی تحقیقاتی را هم بر عهده دارد به خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت: 379 هزار سیگاری غایب یا همان افرادی كه تنها در معرض دود سیگار قرار دارند هر ساله به دلیل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند، در حالی كه 165 هزار نفر هم به دلیل بیماری‌های تنفسی و 36 هزار و 900 تن هم به دلیل بروز آسم و 21 هزار و 400 نفر هم به دلیل سرطان ریه جان می‌دهند. تمام این افراد به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار كشته می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش تهیه شده توسط این گروه تحقیقاتی، علاوه بر 603 هزار نفری كه با قرار گرفتن در معرض دود سیگار سالانه قربانی می‌شوند، پنج میلیون و یكصد هزار نفر هم قربانی استعمال دخانیات هستند.

همچنین كودكان در این آزمایش تحقیقاتی بیشترین تعداد قربانیان را دارند، به طوری كه 165 هزار كودك كه اكثرا در آفریقا و جنوب شرق آسیا هستند سالانه به دلیل مشكلات تنفسی جان می دهند. بر این اساس، زنان پس از كودكان بیشترین آمار را دارند. 281 هزار زن یا به عبارتی، 50 درصد قربانی مصرف كنندگان دخانیات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha