یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان با بیان اینکه استفاده از نگین‌های دندان در طول چند سال گذشته رواج بسیاری پیدا کرده است، گفت: نصب نگین بر روی دندان به واسطه دریافت مبالغ گزاف توسط اغلب دندانپزشکان انجام می‌شود اما در صورت نصب نادرست نگین دندان ممکن است سلامت افراد مورد تهدید قرار گیرد.

به گزارش سلات نیوز به نقل از ایسنا دکتر الهام زاجکانی افزود: استفاده از تراش سطح مینای دندان برای نصب نگین را عملی نادرست عنوان کرد و اظهار داشت: نصب نگین با استفاده از چسب مخصوص صورت می‌گیرد که در مواقعی نیز استفاده بیش از اندازه از این چسب سبب برجستگی نگین و تغییر رنگ محسوس سطح زیر آن می‌شود.

زاجکانی استفاده از چسب‌های سفید کننده دندان، آدامس‌ها و خمیر دندان‌های جرم‌گیر و سفید‌ کننده را چندان مورد تایید ندانست و تصریح كرد: این محصولات با میزان بالای اسید و مواد ساینده کنترل نشده سبب سایش و تحلیل جبران‌ناپذیر مینای دندان می‌شود و در صورت استفاده مداوم ممکن است منجر به بروز حساسیت‌های دندانی شود که درمان آن پروسه زمان‌بری است.

این پزشك متخصص ترمیمی و زیبایی، ترمیم دندان‌های به هم ریخته بدون ارتودنسی را یک عمل محافظه‌کارانه دانست و ابراز کرد: در ترمیم دندان‌ها که با استفاده از تراش سطح مینا و مواد کامپوزیت انجام می‌شود میزان تراش فقط در سطح میناست و در صورت نیاز به تراش بیشتر تا سطح عاج، مورد به بیمار گوشزد می‌شود.

وی با تاکید بر این که انجام کارهای ترمیمی صرفا در دهانی انجام می‌شود که بهداشت دهان و دندان در آن رعایت می‌شود، افزود: به تجربه ثابت شده است که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان منجر به شکست کارهایی ترمیمی دندان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha