جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۴

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌های گروه B است و برای ارتقای نیروی حافظه مناسب مفید است.

به گزارش سلامت نیوز احمد رضا درستی مطلق در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: تغذیه مناسب علاوه بر اثر بر عملكرد جسمی، تأثیر فوق العاده‌ای بر عملكرد روانی و مغزی انسان دارد.

وی گفت: كمبودهای تغذیه‌ای می‌تواند بیماری‌های روانی و روحی را ایجاد و یا تشدید كند و به همین ترتیب ناراحتی‌های روحی نیز با تأثیر بر مقدار دریافت مواد غذایی اثرات جسمی را بر فرد تحمیل می‌كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: بیوتین یا ویتامین B1 از جمله ویتامین‌هایی است كه در تمام مواد غذایی یافت می‌شود و در صورتی كه غذای افراد به طور عمدی كمبود داشته باشد، علائم كمبود شامل بی‌حالی شدید، افسردگی و پرخوابی ظاهر می‌شود.

درستی گفت: منابع غذایی آن از قبیل تخم‌مرغ، جگر، گل كلم، قارچ، موز، هندوانه، توت‌فرنگی، بادام زمینی هستند. در سفیده تخم مرغ نپخته ماده‌ای به نام آویدین وجود دارد كه از جذب این ویتامین جلوگیری می‌كند و لازمست تخم مرغ بخوبی پخته و سپس مصرف شود.

وی اضافه كرد: تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌های گروه B است و برای ارتقای نیروی حافظه مناسب است و باعث تمركز بهتر حواس می‌شود. ضمنا بهتر است تخم مرغ با نان سبوس دار خورده شود، زیرا این نان به فراوانی ویتامین‌های گروه B را دارا بوده و باعث تقویت قوای ذهنی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha