چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 215001

ونسان ون‌گوگ، هنرمند افسانه‌ای که یکی از چشمگیرترین نقاش‌های دنیا بوده در زندگی شخصی‌اش دارای شخصیتی سخت، غیر‌عادی و دمدمی‌مزاج بوده است. کارشناسان درمورد وضعیت دقیق پزشکی او اتفاق‌نظر ندارند.

افراد مشهور مبتلا به اختلال دوقطبی

سلامت نیوز:ونسان ون‌گوگ، هنرمند افسانه‌ای که یکی از چشمگیرترین نقاش‌های دنیا بوده در زندگی شخصی‌اش دارای شخصیتی سخت، غیر‌عادی و دمدمی‌مزاج بوده است. کارشناسان درمورد وضعیت دقیق پزشکی او اتفاق‌نظر ندارند.

به گزارش سلامت نیوز،وقایع اتفاقیه نوشت: در فرضیه‌های مختلف، مشکلات او را ناشی از صرع، افسردگی و اختلال دوقطبی می‌دانند. سرانجام در مقاله‌ای در مجله روانپزشکی، بیماری ون گوگ، اختلال دوقطبی مطرح شد زیرا او در هر دوره‌ای افسرده و بعد از آن دوره پایداری از انرژی فزاینده و شور و هیجان پدید می‌آمد.

ویرجینیا وولف: رمان‌نویس معروف انگلیسی از نوسانات خلقی و فروپاشی روانی در طول زندگی‌اش رنج می‌برد که درنهایت با خودکشی به زندگی خود خاتمه داد. در مقاله‌ای گفته می‌شود او از 13 سالگی دارای علائمی شبیه اختلال دوقطبی بوده است؛ از افسردگی شدید گرفته تا هیجان شیدایی. ویوین لی: هنرپیشه توانایی که به‌خاطر بازی‌اش در نقش اسکارلت در فیلم «بربادرفته» در اذهان همچنان باقی مانده ازجمله افراد معروفی بود که متأسفانه دچار اختلال دوقطبی بود و سرانجام رفتارهای غیر‌قابل پیش‌بینی‌اش شهرت حرفه‌ای او را نابود کرد و ازدواجش را از هم پاشاند.

ژان کلود ون دام:او که در فیلم‌های اکشن زیادی ایفای نقش کرده (رینگ خونین، مرگ ناگهانی و...) با توجه به اینکه زندگی حرفه‌ای‌اش رو به پیشرفت بود اما زندگی شخصی‌اش به‌تدریج در حال ازهم‌پاشیدن قرار گرفت. او چهاربار طلاق گرفت و به‌سمت مصرف کوکائین پیش رفت تا اینکه متوجه شد اختلال دوقطبی دارد و به‌تدریج تحت درمان قرار گرفت و بعد از چند سال، از این اختلال رهایی پیدا کرد. کاترین زتاجونز: بازیگر برنده جایزه اسکار و همسر مایکل داگلاس، بازیگر معروف در سال 2011 اعلام کرد به‌دنبال راهی برای درمان اختلال دوقطبی نوع دوم است که با دوره‌های شیدایی خفیف با شدت اوج و تحریک‌پذیری کمتر و متناوب با افسردگی همراه است. او حتی مدتی در مرکز روانی بستری شد. حال او بهتر از قبل است اما به‌طور کامل هنوز درمان نشده است.  اسکات استپ: مرد اول گروه موسیقی راک کرید، به‌تازگی متوجه شده به بیماری دوقطبی مبتلاست. او معتقد بود این بیماری لکه ننگ و شرمساری را نیز به‌همراه خواهد داشت اما به‌هرحال او این مسئله را پذیرفته و دوره درمانی شدیدی را سپری می‌کند و تحت دارودرمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha