چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 215017

در اطراف ما اشخاصی زندگی می‌کنند که به ‌رغم موفق بودن و درخشیدن در کار و زندگی شخصی، در درون احساس شادی ندارند و در واقع این افراد از نوعی افسردگی موسوم به "افسردگی خندان" رنج می‌برند.

"افسردگی خندان" چیست؟

سلامت نیوز: در اطراف ما اشخاصی زندگی می‌کنند که به ‌رغم موفق بودن و درخشیدن در کار و زندگی شخصی، در درون احساس شادی ندارند و در واقع این افراد از نوعی افسردگی موسوم به "افسردگی خندان" رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، "افسردگی خندان" نیز شکل رنج‌آوری از اختلال افسردگی است که به راحتی می‌توان آن را مخفی نگه داشت و گاهی اوقات بیماران حتی از غم و افسردگی خود آگاهی ندارند.

افسردگی خندان با نشان دادن شادی در ظاهر و مخفی نگهداشتن درد و ناراحتی در درون شناخته می‌شود. در واقع تضاد آشکاری بین آنچه فرد در ظاهر به نظر می‌رسد و احساس واقعی که در درون دارد وجود دارد. در مطالعه انجام شده روی ۲۰۰۰ زن در آمریکا مشخص شد ۸۹ درصد از آنان که دچار افسردگی و اضطراب بوده‌اند مشکلات خود را از دوستان، خانواده و همکاران مخفی نگه داشته‌اند.

نمونه‌ای از ابتلا به افسردگی خندان فرد متاهل، کوشا و تحصیل کرده‌ای است که می‌تواند در اغلب شرایط همچون مراسم ازدواج دوستش بسیار خوشحال و خندان ظاهر شود در حالی که در درونش احساس خلا و ناامنی دارد. این افراد در زندگی عملکرد خوبی داشته و به همین دلیل کمتر درخواست کمک می‌کنند و حتی زمانیکه شاد هستند و همه امور موافق میل آنهاست احساس افسردگی دارند.

به گفته کارشناسان این وضعیت خطرناک است زیرا این افراد عملکرد خوبی در جنبه‌های مختلف زندگیِ‌ خود از جمله شغل، تحصیل و زندگی مشترک دارند و نمی‌توان افسردگی را در آنان به سادگی تشخیص داد.

یک علامت شایع در میان مبتلایان به افسردگی خندان این است که آنان باور دارند به اندازه کافی خوب نیستند. آنان اغلب تصویر خوبی از خود نداشته و دچار خلاء، مشکلات احساسی و رفتار خودانتقادی هستند و انتظارات بالایی نیز از خود دارند.

به گزارش مدیکال دیلی، بیماران مبتلا به افسردگی خندان به سختی می‌پذیرند که باید به متخصصی مراجعه کنند اما کارشناسان تاکید دارند زمانیکه این بیماران به فکر مرگ یا خودکشی می‌افتند، این یک زنگ خطر است و حتما باید به پزشک مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha