یك كارشناس بهداشت گفت: بازی‌های پرهیجان رایانه‌ای موجب بروز هیجان‌های شدید عصبی در نوجوانی می‌شود كه از نظر عصبی ضعیف هستند و برای ابتلا به صرع، آمادگی دارند.

به گزارش سلامت نیوز نسیمه نجمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: خیره شدن مداوم به صفحه نمایش رایانه موجب می‌شود كه چشم‌ها به شدت تحت فشار نور قرار می‌گیرد و فرد دچار عارضه چشمی می‌‌شود.

وی گفت: نشستن در وضعیت ثابت به مدت طولانی موجب می‌شود كه ستون فقرات و استخوان‌بندیش دچار اشكال شده و ممكن است، مبتلا به آرتروز شوند.

این كارشناس بهداشت افزود: احساس سوزش و سفت شدن گردن، كتف‌ها و مچ دست ‌از دیگر عوارض كار ثابت و طولانی مدت بازی با رایانه است. هیجان همیشگی هنگام بازی، بر روی بدن فرد تأثیر می‌گذارد و پی‌آمدهای منفی نظیر فشار خون بالا و مشكلات گوارشی برجا می‌گذارد.

نجمی با بیان اینكه ابتلای افراد به چاقی، بیماری مزمن شریان‌های قلبی، افزایش فشار خون، دیابت و بیماری التهاب استخوان‌ها و مفاصل از عوارض كار زیاد با رایانه است، افزود: بازی‌های پرهیجان رایانه‌ای موجب بروز هیجان‌های شدید عصبی در نوجوانی می‌شود كه از نظر عصبی ضعیف هستند و برای ابتلا به صرع، آمادگی دارند.

وی اضافه كرد: پوست فرد، در معرض پرتوهایی قرار می‌گیرد كه از صفحه رایانه پخش می‌شود و ممكن است باعث عارضه‌های پوستی در فرد شود، ایجاد تهوع و سرگیجه در افراد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha