معاون سازمان محیط زیست ضمن اعلام اینکه بازرسان سازمان محیط زیست برای بررسی پرونده مرگ پلنگ هیرکان به استان گلستان رفته‌اند، تصریح کرد: دستور داده‌ام با متخلفان برخورد قاطع شود.

بازجویی ازمتخلفان پرونده هیرکان/با پنهانکاران برخورد قاطع می‌کنیم

سلامت نیوز: معاون سازمان محیط زیست ضمن اعلام اینکه بازرسان سازمان محیط زیست برای بررسی پرونده مرگ پلنگ هیرکان به استان گلستان رفته‌اند، تصریح کرد: دستور داده‌ام با متخلفان برخورد قاطع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به پرسشی دربارهٔ هیرکان، پلنگ ماده تلف شده در گلستان، توضیح داد: یک گونه از طبیعت گرفته شده که این در حوزه حیات وحش خیلی اتفاق می‌افتد و طبیعی است و تنها مرجعی که در این شرایط باید گونه را به آن تحویل بدهند، محیط زیست است که همین اقدام هم به درستی انجام شده است.

فرهاد دبیری ادامه داد: در اداره کل استان گلستان پس از حدود دو سال نگهداری این گونه به این جمع‌بندی می‌رسند که حیوان به انسان عادت نکرده و می‌توان آن را در پارک ملی گلستان رهاسازی کرد. پارک ملی گلستان اگرچه متخلف کمتر دارد اما حیوان آنجا رقیب عمده‌ای دارد که آن هم پلنگ‌های دیگر است که از قلمرو خود دفاع می‌کنند و ممکن است این توله پلنگ وارد قلمرو آنها شده و تلف شده باشد.

وی تأکید کرد: مشکل اینجاست که با این اتفاق اداره محیط زیست گلستان باید بلافاصله موضوع را گزارش می‌داده اما تأخیر کرده و تأکید من این است که حتماً کسانی که تأخیر کرده یا گزارش خلاف واقع داده‌اند باید با آنها برخورد شود.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: احتمالاً ترس بیجا بخاطر دفاع قبلی از رهاسازی حیوان باعث این پنهان کاری در استان شده در حالی که اینها باید منظم گزارش داده می‌شد و من دستور دادم که این موضوع باید پیگیری و مشخص شود. چه کسانی و چرا به موقع گزارش ندادند.

دبیر ادامه داد: الان بازرسان سازمان به استان رفته و در این زمینه در حال بازجویی از مسئولان هستند.

وی در پاسخ به پرسشی دربارهٔ به اینکه آیا سیگنال مرگ هیرکان وجود داشته یا نه، اذعان کرد: واقعیت آن است که نمی‌دانیم سیگنال مرگ وجود داشته یا نه اما آنچه روشن است آن است که باید ما را با خبر می‌کردند که نکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha