لیزرهای پرتوان به دلیل دارا بودن انرژی بالا برای بریدن یا سوزاندن بكار می‌روند كه برعكس لیزرهای كم توان نیازمند بیهوشی یا بی‌حسی موضعی هستند.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی پنجمین همایش سالیانه انجمن لیزر ایران گفت:‌ درمان هموروئید با استفاده از لیزر علاوه بر درد و خونریزی كمتر نسبت به جراحی معمولی در مدت زمان كوتاهی بهبود می‌یابد.

دكتر طیبه خرسند با بیان این مطلب گفت: متاسفانه یكسری تبلیغات اشتباه در جامعه برای درمان با لیزر به خصوص درمان هموروئید دیده می‌شود كه موجب تصمیم گیری‌های نادرست می‌شود.

وی بیان داشت: لیزرها برای درمان هموروئید به دو نوع كم توان و پرتوان تقسیم می‌شوند كه لیزرهای كم توان در بهبود زخم، كاهش ورم و كاهش اسپاسم عضلانی كارآیی بالایی دارند.


خرسند ادامه داد: لیزر كم توان در بهبود درد موثر بوده و در مطب بدون خونریزی و بدون نیاز به بیهوشی قابل انجام است.

وی اظهار داشت: لیزرهای پرتوان به دلیل دارا بودن انرژی بالا برای بریدن یا سوزاندن بكار می‌روند كه برعكس لیزرهای كم توان نیازمند بیهوشی یا بی‌حسی موضعی هستند.

وی یادآور شد: استفاده از لیزرها برای درمان هموروئید با درد و خونریزی كمتری نسبت به جراحی معمولی همراه است.

دبیر اجرایی این همایش مزیت اصلی استفاده از لیزر پرتوان را كاهش درد و خونریزی و ترمیم سریعتر زخم خواند و گفت: بهبود درمان هموروئید با لیزر نسبت به جراحی معمولی در مدت زمان كمتری ایجاد می‌شود.

وی در رابطه با عوارض درمان با لیزر گفت: عوارض درمان هموروئید بستگی به انواع تكنیك‌های مورد استفاده دارد كه در لیزرهای كم توان بدون عارضه است ولی در استفاده از لیزرهای پرتوان كه برای برش و سوزاندن بكار می رود در صورت انتخاب نامناسب پاور، احتمال سوزاندن بافت نیز وجود دارد.

عضو هیات مدیره انجمن لیزر ایران در پایان خاطرنشان كرد: در تكنیك استفاده از لیزرهای با فیبر نوری در صورت انتخاب نادرست فیبر ممكن است سوختگی لایه‌های زیرین ایجاد شود.

پنجمین همایش سالیانه انجمن لیزر ایران 2 و 3 دی ماه در سالن دكتر غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود، در زیر شاخه‌های پزشكی و دندانپزشكی به مباحث تازه های لیزر در درمان، ایمنی و پیشگیری عوارض پرداخته می‌شود.

علاقمندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی www.iran-iaser.com و یا با شماره تلفن 22859367 تماس حاصل فرمایند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha