جید خرازیان مقدم روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست « 15 تا 21 خرداد» از عملکرد برخی مدیران در سازمان محیط زیست انتقاد کرد و گفت: برخی افراد در این سازمان با اقدامات نابخردانه خود بستر عقده گشایی را فراهم می‌ کنند و زحمات کارشناسان ستادی را زیر سوال می‌ برند.

سلامت نیوز: مجید خرازیان مقدم روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست « 15 تا 21 خرداد» از عملکرد برخی مدیران در سازمان محیط زیست انتقاد کرد و گفت: برخی افراد در این سازمان با اقدامات نابخردانه خود بستر عقده گشایی را فراهم می‌ کنند و زحمات کارشناسان ستادی را زیر سوال می‌ برند.

به گزارش سلامت نیوز، ایرنا نوشت: هزاران مساله مهم و اساسی برای طرح و پیگیری وجود دارد اما اقدامات نابخردانه برخی افراد در سازمان حفاظت محیط زیست باعث می‌ شود مجبور شویم وقت خود را برای این موارد صرف کنیم.

خرازیان مقدم با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست مرکزی برای دلالی حیات وحش است گفت: این افراد مورد پیگیری حقوقی قرار خواهند گرفت، من و کارشناسانم این حق را داریم که موضوع را به شکل حقوقی پیگیری کنیم.

وی اظهار کرد: تا یک هفته گذشته هیچ اطلاعی از وضعیت هیرکان نداشتیم و به رغم درخواست های مکرر دفتر حیات وحش برای ارائه گزارش از وضعیت هیرکان، هیچ گزارشی از سوی استان به ما ارائه نشد بنابراین تاکید می ‌کنم که هیچ کتمان و پنهان ‌کاری از سوی ستاد مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست اتفاق نیفتاده است.
مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: ما تلف شدن هیرکان را موضوع مهمی نمی‌ بینیم که بخواهیم در مورد آن پنهان ‌کاری کنیم، در واقع واقعیت آن است که گزارشی از سوی استان گلستان در مورد وضعیت هیرکان به دفتر حیات وحش ارائه نمی ‌شد.

خرازیان مقدم تاکید کرد: از نظر سازمان محیط زیست اگر حیات وحش یک ماه هم در طبیعت زنده بماند بهتر از آن است که دو سال در باغ وحش زندگی کند.
در ادامه گفت: عده ای با جو سازی فعالیت و زحمت کارشناسان سازمان محیط زیست را زیر سوال می برند به عنوان مثال اگر کارشناسان ما حرفی از ماهی تیلاپیا به میان بیاورند متهم به این می‌ شوند که در مافیای فیله تیلاپیا حضور دارند و حالا در ماجرای هیرکان متهم می‌ شوند که دلال حیات وحش هستند.
مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان محیط زیست تاکید کرد: این بحث اصلا از نظر من اهمیتی ندارد، آنچه مهم است اجرای دقیق برنامه جامع مدیریت پلنگ است.

تخصیص یک میلیارد تومان برای ایمن سازی مسیر تردد یوزپلنگ ها
خرازیان مقدم در مورد اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی برای بهسازی جاده عباس آباد و نصب تابلو و تجهیزات برای حفاظت از یوزپلنگ گفت: طی جلسه‌ ای که با مدیر پروژه یوزپلنگ داشتیم، متوجه شدیم یک میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی به اداره کل استان سمنان داده شده است تا اداره کل اقدامات لازم برای فنس کشی و امن کردن جاده را به سرعت انجام دهد، همچنین شنیده‌ام که برای جاده پارک ملی گلستان نیز یک میلیارد تومان داده شده است.
 

تهیه برنامه عمل 30 گونه در معرض تهدید تا سال 1400
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه برای حفاظت از حیات وحش وجود دارد، گفت: در قسمتی از بند ط ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه به بحث تهیه و تدوین برنامه جامع مدیریت گونه‌ های در معرض تهدید اشاره شده است.
خرازیان مقدم افزود: در صورت تامین اعتبار و همکاری‌ های بین بخشی تا سال 1400 برنامه جامع مدیریت 30 گونه از 74 گونه در معرض تهدید ایران اجرایی می‌ شود، همچنین برنامه جامع 6 گونه در معرض تهدید را تهیه و اسفند ماه سال گذشته آنها را به استان ها ابلاغ کردیم، امسال نیز برنامه مدیریت چهار گونه تدوین می‌ شود.
وی گفت: همچنین برای اجرای برنامه جامع مدیریت خرس قهوه‌ای و سیاه فراخوان داده‌ایم و تاکنون 400 عضو گرفته ‌ایم که افراد در اجرای برنامه مدیریت خرس با ما همکاری کنند همچنین در سازمان محیط زیست 200 نفر کارآموز اعلام آمادگی کرده‌اند، سعی داریم از ظرفیت‌های موجود در خارج از بدنه سازمان محیط زیست برای حفاظت از گونه ‌های حیات وحش استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha