شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 21508

هوای تهران در طول سال همیشه این طور نیست ولی در ایامی از پاییز و زمستان به مرز آلوده‌ترینر روزها می‌رسد و در حال حاضر تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط بحرانی قرار دارد.

سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: وضع آلودگی هوا در تهران مناسب نیست و در وضعیت بحرانی قرار دارد و مسئولان باید وضعیت هوا را بدون تعارف به مردم بگویند.

احمد عامری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه هوای پاك برای ادامه زندگی به صورت لحظه‌ای لازم است اظهار داشت: هوای تهران در طول سال همیشه این طور نیست ولی در ایامی از پاییز و زمستان به مرز آلوده‌ترینر روزها می‌رسد و در حال حاضر تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط بحرانی قرار دارد.

وی افزود: آلاینده‌ها در هوا وجود دارند و به دلیل سردی هوا و به خصوص از پوسته جامد زمین بالا نمی‌روند و وقتی این آلاینده‌ها كه شكل‌های مختلفی از گوگرد و غیره هستند در هوا منتشر شوند و نتوانند بالا روند عمل رقیق سازی هوا انجام نمی‌شود و متراكم می‌شود.

عامری تصریح كرد: متأسفانه 70درصد آلودگی هوا به دلیل وسایل نقلیه موتوری است و بقیه آنها به كارخانه‌ها و خانه‌ها برمی‌گردد. در حال حاضر غلظت آلاینده‌های هوا بسیار بالا رفته و مانند این می‌ماند كه 5 دستگاه كامیون در یك فضای بسته شروع به گاز دادن، كنند.

این متخصص بهداشت محیط خاطرنشان كرد: در حال حاضر در شرایط وارونگی هوا قرار داریم و مسئولان وضعیت موجود را بدون تعارف به مردم بگویند. هوای تهران وضعیت خوبی ندارد به خصوص كه تهران شرایط گودی و كاسه‌‌مانند دارد.

وی اضافه كرد: افراد سالمند، بچه‌ها و زنان باردار همچنین افرادی كه مشكلات قلبی، ریوی و بیماری‌های خاص دارند بهتر است در این روزها در منزل بمانند و اگر بیماران این كار را نكنند نوعی خودكشی محسوب می‌شود.

عامری توصیه كرد: افرادی كه می‌توانند با وسایل نقلیه عمومی تردد كنند ماشین‌های تك‌سرنشین بیرون نیاورند همچنین مسئولان نیروی انتظامی باید جلوی ماشین‌های دودزا به خصوص كامیون‌ها و مینی‌بوس‌ها را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha