گازهای سمی پس از جذب وارد خون شده و روی عروق تأثیر می‌گذارند لذا موجب می‌شود اكسیژن‌رسانی برای همه بافت‌ها از جمله قلب مختل شود.

تردد بیماران قلبی در هوای آلوده موجب تشدید بیماریشان می‌شود
سلامت نیوز: معاون بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی گفت: تردد بیماران قلبی در هوای آلوده موجب تشدید بیماریشان می‌شود و باید در نظر داشت كه استفاده از ماسك برای این بیماران هم تأثیر چندانی ندارد.

مهدی پیغمبری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه آلودگی هوا به دو شكل روی فعالیت قلب اثر می‌گذارد، گفت: یكی در درازمدت و دیگری در كوتاه مدت است.

وی افزود: در درازمدت آلودگی هوا به عنوان عامل ایجاد كننده بیماری قلبی و عروقی نقش دارد كه در طی سالیان متمادی می‌تواند این بیماری‌ها را ایجاد كند. مطالعات نشان می‌دهد ذرات آلوده هوا و گازهای آن می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های عروق‌ كرونر و تنگی عروق باشد.

این متخصص قلب و عروق اضافه كرد: افرادی كه بیماری‌های قلبی و عروقی دارند مانند كسانی كه مبتلا به نارسایی دریچه قلب یا سكته قلبی هستند ذرات آلوده هوا و گازها موجب تشدید بیماری‌ آنها می‌شود به خصوص می‌تواند موجب ایسكمی قلبی یا كم‌خونی كاهش اكسیژنی ماهیچه‌ای قلب شود.

پیغمبری تصریح كرد: با وضعیت موجود اهمیت بیماری‌های قلبی بالا می‌رود لذا توصیه می‌شود بیماران قلبی سعی كنند از منزل بیرون نروند و ساعات كمی را در بیرون از منزل باشند چرا كه میزان آلودگی منزل نسبت به بیرون بسیار كمتر است.

وی با بیان اینكه توصیه می‌شود بیماران قلبی به خصوص در نزدیك بزرگراه‌ها و میادین تردد نكنند، گفت: بهتر است اگر امكان خروج از شهر و زندگی كوتاه‌مدتی در حومه شهر وجود دارد بیماران قلبی این كار را انجام دهند، همچنین باید در نظر داشت ماسك‌های معمولی برای این بیماران تأثیر چندانی ندارد و خیلی هم مفید نیست چرا كه موجب عدم مواجهه با هوای آلوده نمی‌شود و گازهای سمی از این ماسك‌ها عبور می‌كنند.

پیغمبری یادآور شد: گازهای سمی پس از جذب وارد خون شده و روی عروق تأثیر می‌گذارند لذا موجب می‌شود اكسیژن‌رسانی برای همه بافت‌ها از جمله قلب مختل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha