پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

پسری که در جریان یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال گذشته، دختر شش ساله افغانی‌تبار را ربوده و پس از آزار شیطانی، او را کشته و جسدش را با اسید از بین برده بود صبح دیروز از کانون اصلاح و تربیت به شعبه هفتم دادگاه کیفری منتقل و به اتهام زنای به عنف، به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته محاکمه شد. این درحالی است که او پیش از این به قصاص و اعدام محکوم شده است.

قاتل ستایش محاکمه شد

سلامت نیوز: پسری که در جریان یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال گذشته، دختر شش ساله افغانی‌تبار را ربوده و پس از آزار شیطانی، او را کشته و جسدش را با اسید از بین برده بود صبح دیروز از کانون اصلاح و تربیت به شعبه هفتم دادگاه کیفری منتقل و به اتهام زنای به عنف، به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته محاکمه شد. این درحالی است که او پیش از این به قصاص و اعدام محکوم شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، پسری که در جریان یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال گذشته، دختر شش ساله افغانی‌تبار را ربوده و پس از آزار شیطانی، او را کشته و جسدش را با اسید از بین برده بود صبح دیروز از کانون اصلاح و تربیت به شعبه هفتم دادگاه کیفری منتقل و به اتهام زنای به عنف، به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته محاکمه شد. این درحالی است که او پیش از این به قصاص و اعدام محکوم شده است.
 
قاتل ستایش محاکمه شد
 
در این جنایت که 22 فروردین پارسال رخ داد، دختری به نام ستایش هنگام بازی، توسط پسر نوجوان همسایه‌شان ربوده و پس از آزار و اذیت کشته شد.
 
عصر روز بعد نیز امیرحسین-عامل جنایت- همراه پدرش به کلانتری رفت و به قتل ستایش اعتراف کرد.
 
وی در بازجویی‌ها گفت: «وقتی مادر، خواهر و خواهرزاده‌ام خانه را ترک کردند، من به علت مصرف مشروب مست شدم. بعد از آن ستایش را به بهانه نشان دادن جوجه به طبقه دوم خانه بردم. بعد از تجاوز، او را در اتاق ‌خواب گذاشتم و به پشت‌بام رفتم، چهار نخ سیگار کشیدم. وقتی دیدم پدر و مادر ستایش در جست‌وجویش هستند، دخترک را به آشپزخانه بردم و با چاقو گلویش را بریدم.
 
بعد روی جسد اسید ریختم و برای اینکه بوی اسید در خانه نباشد، اسفند دود کردم و...به دنبال این اعتراف‌ها، پسرنوجوان از سوی کمیسیون پزشکی قانونی مورد معاینات تخصصی قرار گرفت که پزشکان اعلام کردند او جنون ندارد و علائمی از عدم بلوغ نیز در او دیده نشده است.
 
پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده و متهم به قتل 24 شهریور پارسال پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم برای قاتل فرزندشان تقاضای قصاص کردند.

امیرحسین هم مصرف مشروبات الکلی را علت اصلی قتل اعلام کرد. پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شده و او را به اتهام قتل به قصاص، به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و پرداخت دیه ارش بکارت محکوم کردند.
 
از سوی دیگر، قضات دیوان‌عالی کشور حکم قصاص و اعدام او را تأیید کردند. پرونده هم برای اجرای حکم به دادسرای ورامین ارسال شد.نماینده دادستان ورامین دیروز گفت: پرونده در مرحله استیذان است اما هنوز آماده اجرای حکم نیست.
 
دیوان‌عالی کشور به دو بخش حکم دادگاه کیفری یک استان تهران درباره ارش بکارت و مهرالمثل نقص گرفته است. بنابراین صبح سه‌شنبه-دیروز عامل جنایت در شعبه هفتم به ریاست قاضی امین مقدم زهرا تحت محاکمه قرار گرفت.
 
قضات نیز برای صدور رأی وارد شور شدند.رئیس دادگاه نیز گفت: تا زمانی که به این بخش پرونده رسیدگی نشود و حکم قطعی صادر نشود، سایر احکام اجرا نمی‌شود. البته خانواده امیرحسین و وکیل آنها به دنبال جلب رضایت اولیای دم هستند که هنوز رضایتی اعلام نشده است.
 
فاضلی دادیار کانون اصلاح و تربیت نیز درباره وضعیت امیرحسین به خبرنگاران گفت: او در حال حاضر در کانون اصلاح و تربیت است و وضعیت روحی و روانی‌اش خوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha