شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 21521

حشیش به سیستم ایمنی بدن انسان آسیب رسانده و راه برای ابتلا به بیماری‌های کشنده مانند سرطان و مانند آن باز می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز در تحقیقات انجام شده مشخص شد مواد شیمایی موجود در حشیش باعث تولید بسیار زیاد سلول‌هایی می‌شود که این عامل در نهایت منجر به ضعیف شدن سیستم دفاعی داخلی بدن انسان می‌شود.
به این ترتیب می‌توان گفت این ماده مخدر می‌تواند خطر ابتلا به تومورهای سرطانی سینه، مثانه و ریه را افزایش دهد و هم‌چنین بدن را مساعد ابتلا به بیماری‌های عفونی خطرناک کند.

اگرچه بسیاری اثرات حشیش را مرتبط به بروز بیماری‌های ذهنی و روانی می‌دانند، اما متاسفانه خطرات این ماده مخدر روی سیستم ایمنی بدن انسان چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
به گزارش خبر آنلاین دکتر پراکاش ناگارکاتی از دانشگاه سوث کارولینا در این باره  گفت: این تحقیقات هم‌چنین این شک را در ما به وجود آورده است که آیا افزایش مصرف ماریجوآنا می‌تواند باعث افزایش تعداد ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها و عفونت‌ها باشد یا خیر.
آزمایش روی موش‌ها نشان می‌دهد حشیش می‌تواند باعث توقف عملکرد و مبارزه سیستم ایمنی بدن انسان در مقابله با بسیاری از بیماری‌ها شود. این حالت هم‌چنین می‌تواند رشد تومورهای سرطانی را در بدن انسان افزایش دهد و به انتشار سلول‌های سرطانی در بدن کمک کند.
حتی در مواردی مصرف این ماده مخدر می‌‌تواند بدن را در مقابله با عفونت‌ها آسیب‌پذیر کند که نتیجه آن ابتلا به بیماری‌هایی مانند ذات‌‌الریه است.
افرادی که در سن 18 سالگی به طور مرتب حشیش می‌کشند با احتمال 1.6 برابر بیش‌تر از دیگران ممکن است به بیماری‌های روانی بسیار جدی مانند شیزوفرنی دچار شوند.
افرادی که در سن 15 سالگی مصرف حشیش را شروع می‌کنند با احتمال بیش‌تری در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های روانی قرار دارند. این افراد با احتمال 4.5 برابر تا سن 26 سالگی به بیماری‌های روانی دچار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha