طبق آمار دفتر برنامه مشترك ایدز سازمان ملل، تعداد افراد جدید مبتلا به ویروس HIV تلفات ایدز در جهان كاهش یافته‌ است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا به گفته این سازمان، نشانه‌های جدیدی مبنی بر كاهش این بیماری همه‌گیر وجود دارد اما طرد و تبعیض اجتماعی هنوز برای حدود 33 میلیون مبتلای به ایدز مشكل ایجاد می‌كند. سال گذشته 6/2 میلیون تن به مبتلایان این بیماری اضافه شدند كه این میزان 20 درصد كاهش را از زمان اوج سرایت بیماری در سال 1999 نشان می‌دهد. در سال 2009، 8/1 میلیون مبتلا به بیماری‌های مرتبط به ایدز مردند كه این میزان در سال 2004، 1/2 میلیون تن بود.

در این گزارش آمده‌است: نسبت درمان با استفاده از داروهای ضد ویروسی از میزان 700 هزار تن در سال 2004 به بیش از پنج میلیون تن در سال 2009 افزایش داشته است. منطقه صحرای آفریقا هنوز بالاترین آمار مبتلایان جدید 70 درصد را داراست، اما میزان ابتلا در آفریقای جنوبی، زامبیا، زیمباوه و اتیوپی در حال كاهش است. این در حالی‌است كه در اروپای شرقی و آسیای مركزی آمار مبتلایان جدید به ایدز و بیماری‌های مربوط به آن افزایش ناگهانی داشته ‌است.

میشل سیدیب، مدیر اجرایی دفتر برنامه مشترك ایدز سازمان ملل گفت: ما با اقدامات جسورانه و انتخاب هوشمندانه در حال شكستن این خط سیر همه‌گیری ایدز هستیم. اكنون چالشی كه ما با آن روبرو هستیم سرعت بخشیدن به این پیشرفت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha