دبیرعلمی سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن با بیان اینکه استعمال سیگار احتمال بروز تومورهای حنجره را تا 40 برابر افزایش می‌دهد، گفت:اگر فردی علاوه بر سیگار، الکل نیز مصرف کند این احتمال تا 80برابر افزایش می‌یابد.

استعمال سیگارخطر سرطان حنجره را تا 40 برابر افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: دبیرعلمی سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن با بیان اینکه استعمال سیگار احتمال بروز تومورهای حنجره را تا 40 برابر افزایش می‌دهد، گفت:اگر فردی علاوه بر سیگار، الکل نیز مصرف کند این احتمال تا 80برابر افزایش می‌یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  دکتر نوید احمدی روزبهانی در آستانه برگزاری سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن، گفت: طی برگزاری این سمینار هر ساله یکی از سرطان های سر و گردن مورد بحث قرار می‌گیرد.


به گزارش روابط عمومی سمینار ملی تومورهای سرو گردن،وی افزود: امسال تومورهای حنجره و حلق تحتانی مورد بحث قرار خواهد گرفت و پزشکان کشور در خصوص آخرین دستاوردهای حوزه درمان، تشخیص و بهبود که در کشور امکانپذیرشده است به تبادل نظر خواهند پرداخت.
دبیر علمی سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن یاد آور شد: تومورهای بسیاری ناحیه سر و گردن را درگیر می‌کند که از جمله آنها می‌توان به تومور حنجره اشاره کرد.


وی افزود: تومور حنجره با علایمی مانند اختلال در تکلمی و تنفس بروز می یابد و در تمام رده های سنی بروز پیدا می‌کند.
دکتر احمدی روزبهانی با توجه به شیوع سرطان حنجره در کشور، بیان کرد: شیوع این سرطان در کشور ما در سطح آمارهای جهانی است و از هر صد هزار نفر 2 تا 3 نفر را درگیر می‌کند.


این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: مهم ترین عامل بروز این سرطان استعمال دخانیات است البته عوامل دیگری مانند آلودگی هوا نیز مطرح شده است اما مجامع بیت المللی و نتایج تحقیقات انجام شده این عامل را به طور قطعی تایید نکرده است.


به گفته وی، استعمال سیگار احتمال بروز سرطان حنجره را 10 تا 40 برابر افزایش می دهد.
این جراح سر و گردن در ادامه تصریح کرد: اگر فردی علاوه بر سیگار، الکل مصرف کند این احتمال تا 80برابر افزایش می‌یابد.
نوید روزبهانی یادآور شد:خوشبختانه پیشرفت های خوبی در حوزه تشخیص،درمان،بهبود و بازتوانی بیماران در کشور حاصل شده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان اظهار کرد: سومین سمینار تومورهای سر گردن19تا 20 مرداد در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha