معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که از میان تخت‌های بیمارستانی جدید چند تخت به بیماران سوختگی تعلق گرفته است، گفت: در تهران ۲۰ تخت جدید برای درمان بیماران سوختگی ایجاد شده است.

بازسازی بیمارستان‌های فرسوده/ فقط ۲۰ تخت سوختگی در تهران اضافه کردیم

سلامت نیوز:معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که از میان تخت‌های بیمارستانی جدید چند تخت به بیماران سوختگی تعلق گرفته است، گفت: در تهران ۲۰ تخت جدید برای درمان بیماران سوختگی ایجاد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،علی ماهر (معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت)  درباره وضعیت تخت‌های بیمارستانی و بیمارستان‌های فرسوده در تهران اظهار کرد: با توجه به بازسازی بسیاری از بیمارستان‌های قدیمی مانند بیمارستان سینا امروز مشکل فرسودگی بیمارستان‌ها به صورت خیلی جدی مطرح نیست، اما در برخی بیمارستان‌ها با فرسودگی تخت مواجه هستیم.

او با اشاره به برنامه‌ریزی ما برای ۱۲۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور بوده است تصریح کرد: در کشور ۱۲۲ بیمارستان به تازگی احداث و ۱۲۱ هزار تخت بیمارستانی اضافه شده است که از میان این ۱۲۲ بیمارستان‌، بیمارستان‌هایی مانند محب کوثر، حضرت فاطمه(س)، محب یاس، شهدای گمنام و شهید بهشتی در سال‌های اخیر افتتاح شده‌اند. همچنین چندین بیمارستان خصوصی نیز در این مدت به مجموعه بیمارستانی کشور اضافه شده است.

معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: در شهرستان‌های حومه تهران مانند  قرچک، رباط‌کریم، بهارستان و ... نیز چندین بیمارستان جدید اضافه شده است. همچنین در حال حاضر مشغول ساخت دومین بیمارستان در فیروزکوه هستیم.

ماهر در پاسخ به این سوال که از میان تخت‌های بیمارستانی جدید چند تخت به بیماران سوختگی تعلق گرفته است، گفت: در تهران ۲۰ تخت جدید برای درمان بیماران سوختگی ایجاد شده است.

او درباره تخت‌های ایزوله در کشور برای درمان بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: ما از ۶ ماه پیش آمادگی لازم برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو را داشتیم و با همکاری سازمان ملل همه اقدامات لازم برای مقابله با این بیماری را انجام دادیم.

معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در مراکزی که نیاز بود؛ تخت ایزوله قرار دادیم و بیمارستان شهدای یافت‌آباد را برای همین منظور آماده کرده بودیم.

وی افزود: در کرمانشاه، کرمان، مازندران و اصفهان آمادگی لازم برای ایجاد تخت‌های ایزوله را داریم و در مجموع بخش‌های بهداشت و درمان مشکل خاصی برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha