سردرد، سوزش چشم، خواب‌آلودگی غیرمعمول، ضعف،‌كم خونی، تنگی نفس و سوزش مجاری تنفسی از دیگر علائم مسمومیت با گاز مونوكسید كربن است. لذا افرادی كه این علائم را دارا شدند هر چه سریع‌تر به مراكز درمانی و یا اتوبوس‌ آمبولانس‌ها مراجعه كنند.

تنگی نفس علامت مهم مسمومیت با مونوكسید كربن است
سلامت نیوز: رئیس اورژانس تهران گفت: تنگی نفس و سوزش مجاری تنفسی از علائم مهم مسمومیت با گاز مونوكسید كربن است.

رضا دهقان‌پور در گفت‌وگو با  فارس همچنین اظهار داشت: سردرد، سوزش چشم، خواب‌آلودگی غیرمعمول، ضعف،‌كم خونی، تنگی نفس و سوزش مجاری تنفسی از دیگر علائم مسمومیت با گاز مونوكسید كربن است. لذا افرادی كه این علائم را دارا شدند هر چه سریع‌تر به مراكز درمانی و یا اتوبوس‌ آمبولانس‌ها مراجعه كنند.

وی گفت: به منظور تمهیدات لازم برای آلودگی هوای تهران در 6 میدان پرازدحام این شهر دستگاه‌های اتوبوس آمبولانس مستقر شده است به طوری كه در میادین امام حسین (ع)، انقلاب، آزادی، تجریش، رسالت و امام خمینی (ره) این اتوبوس آمبولانس‌ها از 8 صبح تا 8 شب به درمان رایگاه مراجعان خود می‌پردازد.

وی افزود: توصیه می‌شود مردم از خارج شدن بی‌مورد از منزل خودداری و در صورت نیاز به خارج شدن از خانه از ماسك استفاده كنند.

دهقانپور ادامه داد: كودكان و زنان باردار و افراد مسن بیشتر در معرض خطر آلودگی هوا قرار دارند و افرادی كه بیماری زمینه قلبی و تنفسی دارند نیز باید بیشتر مراقب باشند.

دهقان‌پور تصریح كرد: بهتر است مردم از حمل و نقل عمومی استفاده كنند و به نوعی از ورزش كردن در محیط‌های باز و آلوده خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha