فردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که مبلغ ۳۵ میلیون ریال به صورت غیر‌مجاز از حساب او برداشت شده است.

داماد مجازی پول بالا کشید

سلامت نیوز:فردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که مبلغ ۳۵ میلیون ریال به صورت غیر‌مجاز از حساب او برداشت شده است.

به گزارش سلامت نیوز، وفایع اتفاقیه نوشت: به مرور چندین شاکی دیگر ضمن مراجعه به پلیس فتا با موضوع مشابه اقدام به شکایت کردند. تمام شاکیان از اینکه چه کسی یا چه کسانی این برداشت‌ها را انجام دادند، اظهار بی‌اطلاعی و عنوان کردند که تمام اطلاعات مربوط به حساب بانکی نزد خودشان محفوظ بوده است. پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از اقدامات فنی مشخص شد تنها وجه مشترک این شاکیان وجود نرم‌افزار همسریاب روی گوشی تلفن همراه آنهاست که همگی عضو این نرم‌افزار بودند. 


مشخصات همسر انتخابی با نرم‌افزار


پس از طرح شکایت چندین نفر از افراد مختلف تحقیقات توسط پلیس آغاز شد. با بررسی‌های بیشتر مشخص شد در این نرم‌افزار که با پرداخت دو هزار تومان آدرس و مشخصات همسر انتخابی برای کاربران نمایش داده می‌شد، سازندگان آن با طراحی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ) کاربرانی را که قصد پرداخت اینترنتی دارند به این صفحه جعلی هدایت کرده و قربانیان نیز در این صفحه جعلی تمام اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم و cvv2 را وارد می‌کردند که کلاهبرداران با استفاده از این اطلاعات تمام موجودی حساب قربانیان را به تاراج می‌بردند. کارشناسان پلیس فتای فارس ظرف مدت کوتاهی موفق به شناسایی متهم شدند که در استان همدان فعالیت می‌کرد و پرونده برای ادامه روند قضایی و دستگیری به آن استان ارسال شد. 


شاکیان به پلیس فتا مراجعه کنند


سرهنگ رجبلی، رئیس‌پلیس فتای فارس، در این مورد می‌گوید: «در صورتی که هر کدام از شهروندان با موضوع مشابه شکایتی دارند هرچه سریع‌تر با مراجعه به مقام قضایی ضمن طرح شکایت به پلیس فتا رجوع کنند.» رئیس‌پلیس فتای فارس در مورد سایت‌ها و نرم‌افزارهای همسریابی هشدار داده و بیان می‌کند: «با افزایش روزافزون استفاده از اینترنت در برقراری ارتباطات دوستانه، نرم‌افزار‌ها، سایت‌ها و کانال‌های دوست‌یابی و همسریابی جایگاه ویژه‌ای در بین جوانان پیدا کرده است. افراد جوان در این سایت‌ها به دنبال دوستانی هستند که ویژگی‌های مشابه با خودشان را داشته باشند و حتی در برخی موارد به دنبال شریک زندگی آینده خود می‌گردند.» او برای جلوگیری از به‌دام‌افتادن توسط این‌گونه کلاهبرداران اظهار می‌کند: «افرادی که در سایت‌های مجازی با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، نمی‌توانند شریک زندگی خوبی برای شما باشند، چون بسیاری از افراد هویت واقعی‌شان را ابراز نمی‌کنند.» سرهنگ رجبلی به کاربران توصیه می‌کند: «در برابر درخواست پولی که از شما می‌شود هوشیار باشید، هرگز جزئیات کارت اعتباری، جزئیات حساب بانکی یا کپی مدارک شخصی را برای افرادی که آنها را نمی‌شناسید یا به آنها اعتماد ندارید، ارسال نکنید.»


دزدی طلا از طریق سایت همسریابی


این برای اولین‌بار نیست که از طریق سایت‌ها و نرم‌افزار‌های مجازی از کاربران سوءاستفاده می‌شود. چندی پیش سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، از دستگیری مردی که با سوءاستفاده از سایت‌های همسریابی و قرار ملاقات با متقاضیان ازدواج با شیوه‌ای خاص اقدام به سرقت طلا و جواهراتشان کرده بود، خبر داد. سرهنگ محمدمهدی کاکوان دراین‌باره گفته بود: «چندی پیش زنی حدود 34ساله با مراجعه به پلیس فتا از کلاهبرداری مردی که در یکی از سایت‌های همسریابی با وی آشنا شده بود، خبر داد. شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که پاییز سال گذشته در یکی از سایت‌های همسریابی با مردی آشنا شده و با توجه به اینکه سن و سال و ویژگی‌هایش را نزدیک به خود می‌دیده، رابطه میان آنان از طریق ابزارهای مجازی آغاز شده و با گذشت چند ماه در تیر امسال با این مرد قرار ملاقات حضوری گذاشته است.» رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اظهارات شاکی، توضیح داده بود: «این زن در یکی از کافی‌شاپ‌های تهران با مرد مذکور قرار گذاشته، او نیز در اظهارات خود ادعا کرده که در بازار طلا از افراد نامدار است و با کشور آلمان در زمینه طلا و جواهر همکاری دارد.» کاکوان با بیان اینکه این زن به ملاقات کلاهبردار رفته و بعد از دقایقی بحث به کیفیت طلاهای او رسیده، گفته است: «متهم در اقدامی به این زن گفته که طلاهایش کهنه شده و اگر مایل باشد می‌تواند جعبه‌ای را در اختیارش گذاشته که با انداختن جواهراتش درون آن پس از یک هفته درخشندگی و زیبایی را به آنها بازگرداند. 
این زن نیز فریب اظهارات مرد جوان را خورده و جواهراتش را در همان جا در اختیار او قرار می‌دهد و آن مرد نیز ظاهرا جواهرات را درون جعبه انداخته و به گفته مالباخته، او حتی صدای انداخته‌شدن طلاها به درون جعبه را نیز شنیده است. یک هفته بعد این زن درحالی‌که قصد داشته جواهراتش را از درون جعبه خارج کند، متوجه شده که درون آن تنها چند میخ زنگ‌زده قرار دارد و خبری از طلاهای چند میلیون تومانی‌اش نیست و به‌همین‌دلیل به پلیس مراجعه و موضوع را گزارش کرده است.» کاکوان با بیان اینکه پلیس این مرد را شناسایی و در عملیاتی دستگیر کرد، گفته است: «او که حدود 45 سال سن دارد در بازجویی‌های پلیس فتا به دو فقره کلاهبرداری از زنان در سایت همسریابی اعتراف کرد اما مأموران ما در بازرسی از سیستم‌های رایانه‌ای وی، 64 فقره کلاهبرداری و اطلاعات این‌چنینی کاربران را کشف کرده‌اند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha