یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در بزرگسالی کمتر از دیگران به اگزمای پوستی مبتلا می‌شوند.

شیر مادر احتمال ابتلا به اگزمای پوستی را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در بزرگسالی کمتر از دیگران به اگزمای پوستی مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر غلامرضا عشقی  درباره بیماری اگزمای پوستی اظهار کرد: در واقع اگزما حاصل یک حساسیت پوستی است و حساسیت به هر چیزی در سطح پوست می‌تواند زمینه‌ساز این بیماری شود. همچنین می‌تواند در همه سنین افراد را درگیر کند، اما شیوع آن در اطفال و سالمندان بیش از دیگران است.

وی با اشاره به مهم‌ترین علائم ابتلا به اگزما، خاطرنشان کرد: قرمزی پوست، خارش، ضخیم شدن پوست و ایجاد جوش‌های آبدار همراه با ضخیم شدن پوست از مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری است.

عشقی عنوان کرد: در صورتی‌که اگزما مزمن باشد، منجر به ضخیم شدن پوست، خارش شدید و ضایعات پررنگ و تیره می‌شود. این در حالیست که اگزمای حاد موجب ایجاد ضایعات ریزی بر روی پوست می‌شود.

وی به نقش مهم ارث در ابتلا به این بیماری اشاره کرد و گفت: کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده‌اند، نسبت به کودکانی که تغذیه‌ای غیر از شیر مادر داشته‌اند کمتر به اگزما مبتلا می‌شوند.

خشکی هوا و استفاده از شوینده‌ها عاملی برای تشدید اگزما

این متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: خشکی هوا، تماس با شوینده‌ها، مصرف غذاهای کنسروی و فست‌فود همگی از عوامل تشدید این بیماری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای درمان اگزما در مرحله اول توصیه می‌کنیم از عوامل ایجاد و تشدید حساسیت دوری شود، اظهار کرد: درمان اگزما در مرحله ابتدایی با پمادهای ضدحساسیت استروئیدی آغاز شده و در مراحل بعدی از قرص‌های ضدحساسیت و آنتی‌هیستامین و در نهایت از آمپول‌های کورتونی که تنظیم‌کننده ایمنی هستند، استفاده می‌شود.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو یادآور شد: درمان این بیماری به صورت دوره‌ای است و در مجموع احتمال عود مجدد آن دور از انتظار نیست. در بیشتر موارد اگزما با دوری از عوامل حساسیت و ایجاد آن بهبود می‌یابد و احتمال اینکه تبدیل به یک بیماری خطرناک شود، کمتر است.

لوازم آرایشی و رنگ مو اگزما را تشدید می‌کند

وی با بیان اینکه استفاده از لوازم‌آرایشی، شیمیایی و رنگ مو اگزما را تشدید می‌کند، تصریح کرد: مصرف موادغذایی سالم و ارگانیک و دوری از غذاهای کنسروی و فست‌فود در کمک به درمان اگزما موثر است.

لکه‌های پوستی علت تأیید شده‌ای برای بیماری‌های کبدی نیست

عشقی در پاسخ به اینکه آیا ایجاد لکه و جوش‌های پوستی ارتباط مستیقی با بیماری‌های کبدی دارد، عنوان کرد: این گفته که هر ضایعه پوستی نشانه‌ای از عملکرد نادرست کبد است، کاملا اشتباه بوده و به هیچ عنوان تأیید شده نیست.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha