بازرسان سازمان انتقال خون به طور متناوب و بی اطلاع قبلی در بیمارستان حضور پیدا کرده و دفاتر و مدارك درخواست، تحویل و وضعیت مصرف فرآوردهای ارسالی را بررسی می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز  دکتر صدیقه امینی معاون فنی و کنترل کیفی سازمان انتقال خون با اعلام این خبر گفت: میزان درخواست روزانه توزیع خون و فرآورده ها به بانک خون بیمارستان ها در مستندات موجود در واحدهای پخش خون و نرم افزارهای مستقر در پایگاه های انتقال خون وجود دارد و قابل ارزیابی است. البته راه صحیح و مورد اعتماد پایش و نظارت برای تسهیل درخواست خون و فرآورده ها، استفاده از نرم افزارهای ویژه بانک خون بیمارستانی است. این نرم افزارها سفارش و در خواست خون از پایگاه های انتقال خون و مراکز درمانی را در هنگام مراجعه به این مراکز دریافت کرده و فرآورده هایی که برای آنان منظور شده و آماده است را در اختیارشان قرار می دهد.
وی افزود: سازمان انتقال خون بر این باور است كه نیاز بیمار به خون و فرآورده‌خونی بی هیچ نگرانی می بایست، تأمین شود. بنابراین نیازی به مراجعه همراهان بیمار به بانك خون بیمارستان و یا پخش خون مراكز انتقال خون نیست.
امینی در خصوص فرآیند درخواست خون و فرآورده خونی از سوی مراكز درمانی اظهار داشت:
برای درخواست خون لازم است که ابتدا فرم درخواست از سوی پزشک معالج برحسب بیماری پر شده، اطلاعات درخواستی تکمیل و ضمن مهر و امضا به بانک خون بیمارستان ارسال شود. در بانک خون تمامی درخواستها جمع آوری شده و در یک فرم واحد به واحد پخش پایگاه انتقال خون آن شهر ارسال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha