همزمان با عید سعید غدیر خم، مركز توانمند سازی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی شیراز و سه پروژه در بیمارستان خلیلی این شهر بهره برداری شد.

به گزارش سلامت نیوز  مركز توانمند سازی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی شیراز همزمان با عید سعید غدیر خم در درمانگاه امام رضا (ع) شیراز راه اندازی شد.
مدیر مركز توانمند سازی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب، گفت: انتشار مقالات در سطح بین المللی نشان دهنده توان دانشگاه ها در تولید علم است كه راه اندازی این مركز نیز در راستای كمك به انتشار مقالات اساتید دانشگاه علوم پزشكی شیراز در مجلات معتبر بین المللی است.
دكتر عباس رضاییان زاده افزود: اساتید حوزه بهداشت و سلامت، طرح های تحقیقاتی سطح بالایی را در دانشگاه انجام می دهند اما به دلیل مشغله زیادی كه در زمینه ارایه خدمات درمانی به مردم دارند زمان كافی جهت ارایه آنها در سطح بین الملل را ندارند.
وی اظهار داشت: این مركز به منظور كمك به این اساتید در انتشار مقالات در نشریه های معتبر دنیا،فعالیت خود را آغاز كرده است.
رضاییان زاده گفت: هر طرح تحقیقاتی كه در سطح دانشگاه اجرا می شود تا زمانیكه به مرحله انتشار در مجلات معتبر بین المللی برسد دارای مراحل مختلفی است. وی بیان داشت : مركز توانمند سازی پژوهشگران ، محققان دانشگاه علوم پزشكی شیراز را در تمامی مراحل پژوهشی تا انتشار مقاله در مجلات معتبر مشاوره می كند.
وی افزود: اساتید توانمندی از دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این مركز به ارایه مشاوره به محققان در زمینه های مختلف طراحی مطالعه ، آنالیز های آماری مورد نیاز در تحقیق ،‌كمك در ویرایش و ترجمه و نهایتا ارسال به مجلات بین المللی می پردازند.
مدیر مركز توانمند سازی پژوهشگران، ارتقای كمی و كیفی مقالات منتشر شده از اساتید دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی را زمینه ساز بالا رفتن رتبه پژوهشی هر دانشگاه ذكر كرد و گفت : ما نیز با راه اندازی این مركز سعی در بالا بردن رتبه های دانشگاه علوم پزشكی شیراز در زمینه های مختلف از جمله پژوهشی داریم.
 
سه پروژه عمرانی در بیمارستان خلیلی شیراز به بهره برداری رسید
همچنین به مناسبت این ایام، كلنگ توسعه بیمارستان خلیلی شیراز همزمان با عید سعید غدیر خم به زمین زده شد.
بنا بر این گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص، گفت: بیمارستان خلیلی شیراز خدمات گوش ، حلق و بینی و چشم را به مردم استان فارس و جنوب كشور ارایه می دهد.
دكتر محمد هادی ایمانیه افزود: ساختمان های این بیمارستان دارای قدمتی بیش از 30 سال است كه با توجه به زیاد شدن جمعیت و نیاز به ارایه خدمات به تعداد بیشتر مراجعان ، گسترش آن ضروری است. وی اظهار داشت: ساختمان جدید بیمارستان خلیلی در 8 طبقه با 9 هزار و 600 متر مربع احداث می شود.
وی گفت: در طبقه های مختلف ساختمان جدید، بخش های چشم، گوش، حلق و بینی، اتاق عمل، درمانگاه تخصصی كاشت حلزون شنوایی، پیوند قرنیه و سایر بخشهای الحاقی چشم راه اندازی می شود. وی بیان داشت : هزینه احداث این ساختمان 10 میلیارد تومان پیش بینی شده است كه با همكاری اداره كل اوقاف و امور خیریه و موقوفه مرحوم خلیلی تامین خواهد شد.
گفتنی است مسئولان اداره اوقاف با حضور در این مراسم، تامین نیمی از هزینه مورد نیاز جهت ساختمان جدید بیمارستان خلیلی را پذیرفتند كه با توجه به انجام طراحی های مورد نیاز، با پرداخت این هزینه از طرف اوقاف، احداث ساختمان جدید بیمارستان خلیلی شیراز آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha