دندان‌های قدامی فك بالا و پایین به علت در معرض دید بودن، صحبت كردن و خندیدن، در روابط اجتماعی و ایجاد اعتماد به نفس افراد نقش مهمی دارند.

ضربه و مصرف بیش از حد فلوراید موجب بدرنگ شدن دندان می‌شود
سلامت نیوز: بدرنگی دندان‌ به علت جرم و پلاك دندان، رنگ‌های غذایی، سیگار، داروهای مصرفی مانند تتراسیكلین، مصرف بیش از حد فلوراید (فلوروزیس)، ضربه به دندان یا پس از عصب‌كشی، بیماری‌ها و نقایص مینایی باشد.

اعظم خورشیدیان، كارشناس مركز تحقیقات دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: دندان‌های قدامی فك بالا و پایین به علت در معرض دید بودن، صحبت كردن و خندیدن، در روابط اجتماعی و ایجاد اعتماد به نفس افراد نقش مهمی دارند.

وی گفت: دندان‌ها به مرور زمان و با گذشت سن دچار تغییر رنگ می‌شوند، بد رنگی دندان بر اثر تغییر در مواد معدنی مینا و عاج صورت می‌گیرد، به این معنی كه تخلخل مینا به مرور كم می‌شود و شفافیت طبیعی خود را از دست می‌دهد.

كارشناس مركز تحقیقات دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: دندان‌ها همچنین ممكن است به علت مواد رنگی غذاها باكتری‌ها و تنباكو دچار تغییر رنگ شوند. از آن جایی كه سفیدی دندان‌ها ناخودآگاه نشانه‌ای از جوانی برشمرده می‌شود، همواره سفید كردن دندان‌ها مورد تقاضای مردم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha